Gå til innhold

Svangerskapskvalme går faktisk over

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slutt å legge deg opp i dette. Folk må få ta egne valg.

Noen er så kvalme at de er sengeliggende i 40 uker. Da er det ikke bare kvalmen som er problemet.

Man blir alvorlig fysisk svekket. MAn blir deprimert og det er jo ikke noen ønskesituasjon med et nyfødt barn - heller ikke om man har barn fra før.

Om du er kristen burde du vite det er Gud som skal dømme ikke du.

Skrevet

Har vel i grunn inntrykk av at ingen grunn er god nok for deg når det gjelder å ta abort...men du om det...svangerskapskvalme går over ja, som for mitt tilfelle...den dagen jeg fødte...men førstemann var jeg innlagt med intravenøst pga kvalmen, så farlig for mammaen er det nok sjelden...nå har jeg ikke lest det innlegget du evt referer til her...men har på følelsen av at det er en som vil ta abort fordi hun er så dårlig...? I såfall er jeg enig med deg i at det I SEG SELV ikke er en sterk nok grunn etter min mening....

Skrevet

Så når noen leger anbefaler noen kvinner å ta abort pga belastningen på kroppen så vet neffi bedre?

Skrevet

Nei, det har jeg ikke sagt...jeg aner som sagt ikke noe om det evt innlegget det tas utgangspunkt i her - jeg svarte bare ut i fra egen erfaring;o) Har leger anbefalt abort pga kvalme er det jo klart man hører på dem!

Skrevet

Jeg vet ikke jeg heller, men har lest innlegget på anonym som inspirerte neffi denne gangen. Personlig har jeg aldri vært kvalm 5 min i løpet av 3 svangerskap, men jeg dømnmer ikke andre pga min manglende erfaring. En venninne av meg derimot var inn og ut av sykehuset i 9 mnd og hun har ikke fått flere barn pga ekstrem kvalme.

Skrevet

Den sykeste jeg vet av var lagt inn fra uke 12 og ut og inn HELE svangerskapet....Hun prøvde ALT av kvalmestillende,- og greide ikke annet enn å ligge på et mørkt, kjølig rom,- UTEN lyd..... Da hun var i ca uke 20 +/- mente de at hun var såpass langt på vei at hun fikk noe som de normalt ikke gir til gravide..Da ungen skulle være "Utviklet" nok..Om det ikke hadde hjulpet såpass at hun hold på væske og på maten i mer enn 10 min (da har visstnok kroppen rukke tå ta opp nåring) så var det nesten så ille at legene hadde tatt abort uansett, da det vlle være fare for liv... Det er utrolig men sant.....Før hun dro hjem etter fødsel var det fler fra den gan ghun var innlagt som kom innom og hilste på..De var så spent på hvordan alt hadde gått, og alle presiserte at de hadde ALDRI hatt noen SÅ dårlig innlagt noen gang...For et års tid siden trff hun tilfeldig på en av sykepleirne igen, hadde med seg ungen, som nå er 10 år,- og de kom i prat..Hun var fortsatt sykepleier og hun sa at fortsatt hadde de ikke sett noen verre enn henne...OG at de nå og ta tok henne opp som "eksemel" om de hadde noen inne som slet med svnagerskapskvalme og måtte legges inn :o)

SÅ det er mulig..Men hun som skrev anonyminlegg er nok lang fra så syk...Hun greier faktisk å TENKE.....Hun logget seg jo åp nett og skrev innlegg og svarte....

Så nei, ikke alle blir frisk av EKSTEM svangeskapskvalme, men det har vel et annet navn når det blir så ille som dette,- "hyper..." ett eller annet..... Så neffi, det er feil det som står der.....Om all kvalme under svangerskap er svangerskapskvalme "hyper" eller ikke....

Skrevet

Du har vel ikke vurdert den psykiske effekten det har å ha hyperemesis? Det er ikke nødvendigvis kvalmen i seg selv som er værst, men tanken på at man føler seg så elendig og ikke vet hvor lenge kvalmen varer?

Skrevet

Slet med ekstrem kvalme og innleggelse jeg også, så vet hvordan det er...men jeg vurderer faktisk ett barn til;o) Legen min har sagt flere ganger at "du har jo gjort ditt for befolkningen nå, du bør ikke få flere barn pga kvalmen";o/

Skjønner godt de som velger bort å få flere barn av den grunn, og tar de abort pga det så er det jo deres valg fullt og helt og jeg dømmer ABSOLUTT ikke av den grunn - men JEG hadde ikke tatt abort pga kvalme.

Skrevet

Å fytti! Stakkars menneske:o(

Da jeg var på mitt verste hadde jeg ikke i tankene engang å logge meg inn å skrive på nett...men man er vel forskjellig...

Eneste jeg gjorde da var å ligge å kaste opp og sove...krøp ut på badet for å tisse (og det var "heldigvis" veeeldig sjelden...). Alt jeg fikk i meg kom opp igjen, sugde jeg på en isbit kom det rett opp igjen, og jeg husker jeg var så tørst at jeg trodde jeg skulle dø - det var helt jævlig...men dette eksempelet høres jo beyond jævlig ut:o(((

Skrevet

Det var høyt stoffskifte som "løp løpsk" hos henne, men jeg vet ikke om det er det som skjer hos alle osm har hypermesis???..Hun har litt høyt stoffskifte til vanlig, men ikke nok til å medisineres..Ved graviditet påvirket hormonene stoffskiftet slik at det utviklet seg til hypermesis, og samtidig "upåvirkelig" for vanlig medisin mot høyt stoffskifte...Det var snakk om at om hun skulle ha fler unger er eneste mulighet at hun tar medisn mot høyt stoffskifte FØR hun blir gravid....Da kvalmen startet FØR hun fikk positiv tes,- men om man tar medisin UTEN å ha "farlig høyt" stoffskifte, så er det visst en del farer med det, og man vet visst ikke hvordan det kan virke inn på evt barn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...