Gå til innhold

du marianne på 17 år :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg dømmer ikke unge mødre. det finnes aldri noe "riktig" tidspunkt å få barn.. men har noen spørsmål.

når fikk du første? og hvor tette er barna hvis du venter nr 3?

bare nysgjerrig på hvordan du klarer dette. er det samme barnefar? er han eldre enn deg?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tipper marianne på 17 år ikke finnes.....

Skrevet

Hvorfor tror dere på alt som skrives her inne??

Skrevet

Jeg vet om en flott jente på 18 som har snart 3 barn. Hun fikk først tvillinger, og venter en til i høst. Foreldrene til barna bor sammen i eget (kjøpt, ikke leid) hus og har stor bil til å frakte barna i. Dette går kjempebra. Ikke en ønskesituasjon for de fleste, men man vokser på oppgaven, og de er flotte foreldre, som tar seg av, leker med, stimulerer, pleier, trøster og bekymrer seg like mye for barna sine som alle andre voksne foreldre jeg kjenner.

Jeg tror at mange som dømmer slike foreldre ser mye seg selv og sin egen omgangskrets når en var på den alderen. Mange som sier at de er for unge, ville nok aldri kunne vært gode foreldre i den alderen, fordi de ikke var modne, reflekterte, eller evnet å se andres behov før egne behov. De glemmer å se de faktiske personene som takler dette ansvaret på en flott måte, og som setter barna sine høyere enn alt annet - selv om de kanskje ikke var planlagt og ikke skulle vært til om alt hadde gått etter planen.

Skrevet

Glemte å skrive at selvfølgelig forsørger de seg selv og barna på egenhånd. Får kun vanlig barnetrygd, som alle andre foreldre får.

NN 23:42

Skrevet

Vet hvem du mener, NN 23:42 og kan si meg enig i det du sier ;-)

Skrevet

Nei, det er bare er tull. Jeg er helt sikker på at jeg selv ville ha kunnet ta meg av et barn om jeg fikk barn når jeg var 17 år, så det er ikke grunnen til at jeg synes foreldre på 17-18 er for unge. JEG synes de er for unge, fordi jeg selv husker min tidlige ungdomstid med fyll, fanteri og småforelskelse i hytt og pine med glede, og er så glad for alt jeg har fått mulighet til å gjøre før jeg nå får barn i en alder av 26 år.

Skrevet

Er du hi fra andre innlegget som har bestemt seg for å prøve å ikke være så frekk som sist? Hun holdt iallefall fort kjeft når forhåndsdømmingen ikke stemte med "realiteten" ;)

Iallefall.. Jeg fikk mine to første i sept-08

neste kommer i des(-09, altså;)

Samme barnefar, vi har kjent hverandre hele livet og ble sammen da jeg var 15, han ble nettopp 21 nå, jeg blir 18 nå snart.

Jeg er fra en familie som eier et stort firma. Jeg har vært med masse, siden jeg var liten jente, og alltid ønsket å en dag ta del i dette. Det var helt naturlig at dette skulle være en del av min fremtid, med eller uten barn. Så ja, jeg tjener mine egne penger. Bf har god utdanning og tjener langt over gjennomsnittet, for de som måtte lure! Så den delen er grei.

Vi klarer dette sammen, som om vi var hvem som helst, Ikke noe krims krams. Det er nesten for godt til å være sant, men vi er så ment-to-be som det bare går. Vi er forlovet og skal gifte oss til sommeren:)

Jeg trur fordommene kommer av at man husker seg selv som ung, og hvor usikker og lite kontroll man hadde selv. Vel, det gjelder ikke alle, så sorry hi (fra andre innlegget), men blir man kastet ut i noe, får man fort kontroll skal jeg si! Så selvom du var helt på styr som 17 åring, og ikke klarer se for deg at noen andre klarer det, så må jeg bare "beklage"!! Må man så må man, og tilslutt vil man ikke noe annet i verden heller! Elsker barn jeg! Elsker min kjære. Elsker leiligheten. Elsker bilen vår (lappen snart, kan ikke vente!!!) Elsker jobben, vennene mine, og livet. Tenk.. Det beste jeg vet er å slappe av med bf, se filmer, kjøre turer, gå turer, lese bøker, osv. Kall meg gammal i ung kropp! MÅ ikke drekka hver helg heller! Ikke er jeg gammel nok heller, haha:P(Litt selvironi må man jo ha)

Det finnes tilogmed fordeler med å bli fort ferdig med barn og;) Jeg er 36 når minste er myndig! Og levva livet gjør jeg innimelloim uansett! Mine to er de største hjerteknuserne, og familien står i kø for å passe litt i blant;)

DET

!!!!

Var det no mer?

Skrevet

Beundringsverdig :)

Ble gravid når jeg var 18, idag er 21 år og har to små :P

går helt fint med oss og, eget hus, bil, god jobb med lyse framtisutsikter og høy lønn :) så det med at unge mødrte ikke får det til er dermed motbevist :)

Skrevet

Dere som dømmer unge mødre..

Ikke fei alle under samme kam.

Altså alle er forskjellige når dem er 17,18,eller 19 år osv.

Jeg er 19 år og er mor til ei på 6 mnd var 18 år da jeg fikk henne, jeg har siden jeg gikk i fjerde klasse passet unger og de fleste dagene mine gikk i og passe unger og sitte barnevakt på kveldstid.

Og mange va mine veninner som er på min alder som har unger er ikke uansvarlig og de elsker ungene sin utrolig høyt.

Ja Noen er uansvarlige og kan ikke ta vare på ungene sine, men faktisk er det en del av dem som er godt voksne som også er slik.

Og hvorfor er akkurat DU så mye bedre mor enn ei på 17,18 eller 19?

Kansje mange av oss ikke er ferdig med utdannelse og får stønader og slikt.

Jeg er alenemor og eier leilighet selv, Låne gikk gjennom foreldrenne mine, men jeg betaler dem penger i mnd som de betaler ned låne med, dette fordi jeg ikke hadde fast arbeid til og få lån selv, jeg har lappen og bil. Ungen min får alt det hun trenger av omsorg, kjærlighet og stimulering, jeg har ikke mangel på penger. Jeg vil være hjemme med lillejenta mi lengst mulig så har permisjon fra skolen fram til høsten 2010 så hun begynne ikke i bhg før det.

Jeg er alene med henne og gjør alt med henne på egenhånd, jeg har sjeldent barnevakt forde jeg vil heller være hjemme med henne enn og feste og drikke. Jeg tar av meg alt som har med økonomi og oppfølging av henne, jeg ordner alt med bilen som veiavgift og slikt.

Skrevet

Blir jo litt dumt å si at jeg var sånn og sånn når jeg var 17 og vet hvor umoden jeg var osv. Men hadde du faktisk fått barn når du var 17 så vokser du fort opp å tar ansvar. Gjelder jo sikkert ikke alle, men er litt feil å dømme på grunnlag av hvordan du selv var da du var 17 når du ikke egentlig kan sammenligne siden du faktisk ikke hadde ett sånn ansvar da og kunne være umoden osv.

Skrevet

Det er ikke lett å få barn uansett hvor ung eller gammel du er. Det er en ny ting for alle førstegangs og alder har vel ikke noe å si på hvor god forelder du er?

Selvsagt har en på 30 mer livserfaring enn en på tenåringsstadiet, men ikke når det gjelder å være forelder når vi snakker om førstegangs.

Selv er jeg akkurat fyllt 19 og har ei nydelig jente på nesten 20 mnd som jeg ville dødd for!

Altså jeg fikk ho som 17 åring. Vi har og klarer oss kjempe bra!

Alderen har ikke vært noe hinder med andre ord. Er forlovet med bf som jeg har hatt følge med i over 3 år.

Jeg har flere venninner på rundt min alder med barn som er flotte foreldre! Kjenner også godt voksne foreldre som aldri burde hatt barn.

Moral: ikke døm en forelder utifra alder!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...