Gjest Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Sønnen min på 20mnd går på småbarnsavdeling, men jeg har nettopp fått vite at alle på hans alder dessverre skal slutte pga flytting. Småbarnsavdelingen er for barn 0-2 år og barnehagen tar også inn barn under 1 år. Nå i høst vil alle de andre barna på avdelingen være rundt 12mnd eller yngre. Det er kanskje en mulighet å flytte han opp på storbarnsavdeling, men samtidig synes jeg kanskje han er litt liten til det. Usikker på hva som er best for han. Barnehagen er forøvrig en god barnehage med flinke ansatte, men jeg vet jo at de har litt flere ansatte på småbarnsavdelingen pr. barn enn på storbarnsavdelingene. Noen råd?
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Men vil han ikke alikevel bytte over snart, når han fyller 2år?
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 om han er på stor avdeling får han noe å strekke seg etter.. det er vel ikke helt lukket mellom avdelingene hele tiden?? slik at han gå inn der å leike om han vil??
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 28. juli 2009 #4 Skrevet 28. juli 2009 vanskelig valg, men jeg hadde nok valgt å flytte han. Det er bedre stimuli for han å være med eldre barn, enn med barn som er såpass mye yngre. Da er det en viss fare for at hans utvikling stagnerer, og at han kanskje vil kjede seg på småbarn.
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #5 Skrevet 28. juli 2009 Jeg må sjekke med styrer at det faktisk er ledig plass på storbarnsavdelingen. Fikk nettopp vite at hans jevngamle kamerat - som han kommer så godt overens med - skal flytte - så jeg ble litt satt ut og lei meg. Planen var at de sammen skulle flytte opp på storbarnsavdeling fra neste år av.
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #6 Skrevet 28. juli 2009 Det kommer mye an på barnet. Er han typen som trives best sammen med større barn, eller liker han seg best sammen med de som er litt yngre og kanskje også roligere. Trenger han "mye" oppmerksomhet fra de voksne eller er han av typen som bare trenger noen som titter til ham av og til. Min hadde definitivt hatt størst utbytte av å være minst på en storbarnsavdeling. Han trives godt med action og eldre barns herjinger, samt at han fint henger med på det sosiale samspillet med barn som er opptil året eldre enn ham. Skal han uansett over på storbarn om fire mnd må du også tenke på følgende: Vil det være minst overgang å flytte på storbarn og bli kjent med nye barn og voksne med det samme, eller vil det gå greit å først bli kjent med masse nye barn for så å ta den samme prosessen igjen etter kun noen mnd, bare med nye voksne også. Jeg hadde nok prøvd å få min over på storbarn dersom de ansatte var enig i at han ville ha trivdes der.
Elletuppa Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 Ville ha flytta han...Det gjør vi hos oss, dersom 1 barn blir "alene"stor på ei avd flytter vi barnet helst opp slik at de har noen å leke med og strekke seg etter. Ser faktisk på mange barn at de starter å trekke mot de større barna og de stor avdelingene
Meg og bøllegutta!! Skrevet 28. juli 2009 #8 Skrevet 28. juli 2009 Vår minste gutt er 2 1/2 år og skulle egentlig ha gått 1 år til på småbarnsavdeling. Så var det sånn at de trengte flere plasser på småbarnsavdeling og det var ledig på stor avdeling så de spurte om vi kunne flytte gutten vår over på stor avdeling 1 år før tiden................. Vi sa ja av den grunn at det er de barna som nå flytter over som han leker med og at han er en stor, sterk, robust og motorisk og språklig god unge............Det ble veldig mye skryt av eget barn hehe : ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå