LizzyG Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Vi eier en enebolig, men har nå funnet et hus som passer oss bedre. Dette huset har har eiendomsmegler igjennom DnBNor, og har en bolig for mye forsikring. Men hvis vi kjøper dette huset, må vi da også bruke DnBNor til å selge det huset vi allerede sitter med? Og når dette huset allerede har ligget ute i ca 4 mnd, og prisantydningen er 2 390 000 kr, hva kan vi prøve å begynne med da? 2 millioner, eller er det alt for lite?
ApriIbaby Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 Det første spørsmålet ditt forstår jeg ikke..., men jeg synes godt dere kan legge inn et bud på 2 mill. Synes ikke det er for lite i det hele tatt. Vår leilighet hadde takst/antydning 2.65, første bud var på 2,3
ApriIbaby Skrevet 28. juli 2009 #4 Skrevet 28. juli 2009 Dere veldger megler til deres slag uavhengig av hvilken megler dere kjøper ny bolig gjennom
LizzyG Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2009 Takk for hjelpen, mulig jeg formulerte meg litt dumt på det første spørsmålet. Men jeg lurte egentlig bare på om vi sto fritt til å velge meglerfirma når vi da skal selge vår gamle bolig selv om den en bolig for mye forsikringen går igjennom DnBNor.
stjertløvetann Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Er ganske sikker på at dere står fritt til å velge megler til salg selv om boligen dere kjøper er dobbeltforsikret/en-bolig-for-mye-forsikret. Greia med de forsikringene er jo at den aktuelle boligen skal bli mer attraktiv for eventuelle kjøpere, og det blir den jo ikke hvis man låses til èn bestemt megler ved kjøp av den.. Megleren vår snakka litt om dette når vi solgte nettopp, og jeg kan ikke huske at det lå slike føringer på det
miriams Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 Hei Vi har nettopp solgt huset vårt. Satte meg da inn i den en-bolig-for-mye forsikringen som vi ble tilbudt å legge ved huset. Vi valgte å ikke legge ved denne da huskjøperen ville forplikte seg til å selge sitt eget hus for 80% av takst (tror jeg det var) dersom han/hun fikk inn et bud. Vet dette er litt på siden av det du spør om, men ville bare si at du må lese det med liten skrift, spesielt dersom du ønsker å selge til takst. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå