Gå til innhold

Tips for å få fødselen i gang???


bøll

Anbefalte innlegg

Eg har 10 dager til termin, og er så lei nå!! Alt er klart, og eg har kynnere minst 30 ganger daglig, men har hatt mye av dette i mange mnd alt..

Noen her som har tips for å få i gang fødselen??? Og aller helst noe som fungerer... hehe...

 

Lykke til alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en titt på kjerringrådsiden;) Hvis du ikke allerede har vært der;)

 

Gå masse turer,vær aktiv,vask vinduer osv.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det å være aktiv kan hjelpe på ja... pluss å spise sterk mat?! Men tror nok det bare er overtro ja hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sier det hjelper å vaske ned huset, gå i trapper, spise sterk mat, ha mye sex osv...

Jeg har vasket ned både hus og bil, gått trapper, spist sterk mat osv, men kjenner ikke noe til noen tegn på fødsel enda.

Ting er nok meget individuelt og en må bare stole på at kroppen føder når den er klar, men å røre på seg framfor å sitte i ro hjelper uansett;), så finn på ting som får tiden til å gå fortere:)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste som er dokumentert effektivt er sex pga hormonene i spermen. viss du nå i denne tiden vasker hus og lignende kan det ende opp med at du kommer helt utslitt opp på fødeavdelingen og får en veldig hard og slitsom fødsel.

bare et tips, ta vare på deg selv i denne tia, så skal du se at barnet kommer før du vet ordet av det.

gå på spa å få en fotmassasje, se en god film, gi deg selv en manikyr/pedikyr eller gå på shopping viss det er det du liker og gjøre. livet er så mye bedre viss du NYTER!!

 

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmorkaffe, altså sterk kaffe, har jeg lest at skal hjelpe. Om det gjør det kan jeg ikke garantere... Det samme gjelder kanel, så å spise grøt med masse kanel kan være verdt å forsøk.

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei. Jeg fikk et tips av min akupunktør.. Gni lilletåa på inn og utsiden, kan være med på å modne og sette igang fødselen...Mine er litt røde men det skader jo ikke å prøve...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ahr selv gått mye turer, og løpt opp og ned trapper så det holder , men ser ikke ut til å funke for min del. Har termin imorgen (fredag) og har bare kynnere, og ingen vondter eller fødselstegn i det hele tatt. Egentlig så tror jeg bare det er tilfeldig om det "virker" eller ikke. Man veit jo aldri om triksene har funka, eller om det bare var en tilfeldighet at du prøvde likefør fødseln starta ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøttnr2:) !

Jeg skulle gjerne prøvd det kjerringrådet du presenterer, men problemet er å nå ned til tærne om dagen..:) her må nok samboeren til pers på nok et forsøk (blant mange andre forsøk av kjerringråd) til å få noe til å snart skje..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...