Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sopp?

Er jo oftest det som dukker opp i kriker og kroker slik. Om ikke potetmel, sink etc. funker kan daktacort sikkert være noe.

Skrevet

Huff, men tror det kan være lurt å kontakte lege, ring!!!

Når oppdaget du det da? Har hun hatt det lenge? Lukter det? Dette er jo spørsmål som kan hjelpe å finne ut hva det er..........lykke til.

Ja er nok ikke noe alvorlig!!!!

Skrevet

Tror nok jeg avventer lege.

Det har kommet i løpet av et par timer. Skiftet klær på henne i fire tiden, da var hun helt fin. Så badet jeg henne i halv sju tiden, og da var hun sånn.

Skrevet

Den største datteren min får det hele tiden der hvor det er kriker og kroker som hun over sier.

Sønnen min er nå 10 mnd og han har også hatt dette nå i sommer når det har vært varmt og han har klart å få gulp inn i armhulene.

Tørk det godt og legg sårsalve( brulidin f.eks) inn i armhulen.

Hvis det ikke er bedre til i morgen så prøv med daktakort, det tar både sopp og sår hud.

Skrevet

Takk for tips. Smurte på litt sinksalve før hun la seg. Har bruledine her hjemme, så kan smøre på litt med det dersom det er like rødt i natt.

Skrevet

Altså, det kan være bare fuktutslett også, uten at det er sopp. Men i så fall forsvinner det antagelig med potetmel eller sinksalve (uttørking er greia). Om det ikke forsvinner gjetter jeg sopp og anbefaler daktacort - med litt forbehold om alderen på ungen. Har fått det anbefalt av lege for ei på seks måneder, men vet ikke om det er noen begrensninger på yngre barn. Men det vet jo sikkert de på apoteket.

Skrevet

Er det reseptfritt?

Hun er 5 mnd, btw.

Tenkte jeg skulle stikke til legen hvis det er like ille i morgen, bare for å være sikker. Sånn at jeg ikke feilbehandler og ev. gjør det værre.

Skrevet

Pila, du hadde rett:) Var hos legen i dag, var sopp (hadde fått det i lysken også) og daktacort var tingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...