Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere gulvet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved behov, men blir fort som hos deg ja. Støvsuger eller tørrmopper oftere, men vasker ikke så ofte.

Skrevet

Hver uke og ved behov ellers. Er nødt til det, hvis ikke så ser det fort jævlig ut.

Skrevet

Aldri! Det er mannen min som gjør det. ;o)

Skrevet

En gang i måneden ca. men nå er det sikkert et halvt år siden sist.

Skrevet

Ca 2 ganger pr mnd..

Skrevet

Oioioi :S Jeg vasker gulvet en gang i halvåret sikkert!

Men jeg støvsuger annenhver dag da. Dessuten er det bare meg og samboeren min uten barn, så da blir da litt mindre gris.

Skrevet

Hver fredag.. støvsuger vel 2 ganger i uken. slik blir det når man bor i skogen med masse bøss, og har en liten en.

Skrevet

en gang i uken som oftest på fredag eller torsdag.

Skrevet

hei, jeg vasker godt 1 gang i uka,så drar jeg over litt innimellom, støvsuger hver dag.har ei jente på 2 og hund med mye pels,så det trengs vist,

Skrevet

Vaske en gang i mnd eller sjeldnere høres ut som en drøm:)

Her er det støvsuging og vasking en gang i uka, hver torsdag, badet, kjøkkenet og gangen tar jeg oftere, enten med støvsugeren eller med moppen.

Skrevet

Jeg vasker nesten aldri, bor med en mann som har tellekanter i skapet og støv på hjernen. Da jeg bodde for meg selv vasket moren min kanskje hver 3. mnd.

Skrevet

Vi vasker vel gulvet ca. hver 14 dag, oftere når det er vår å mye gjørme ute, sjeldnere midt på vinteren (har hund i hus, så er litt avhengig av hvor mye skitt han drar inn). Men støvsuger i snitt 2-4 ganger i uka og vasker badet hver uke.

Skrevet

Ooohh.. sikkert et halvt år siden sist.. Men støvsuger ganske ofte da. Blir ikke så mye møkk når man bare er 2 voksne :-)

Skrevet

En-to ganger i uken. Kommer ann på om det trengs. Støvsuger annenhver dag.

Skrevet

Kjøkken! Daglig, om mulig unntatt søndag. Noen ganger 2X pr dag om aktiviteten er skikkelig stor.

Spisestue: 3 ganger/uke.

Vindfang/gang/gjestetoalett: 1-2 ganger/uke.

Stue/soverom/gang "oppe"/bad/kjellerstue/kjellergang: 1 gang/uke

Grundig vask skjer 1 gang pr uke i alle rom nevnt hittil.

Arbeidsrom/gjesterom: Ved behov (hver 2./3. uke, gjesterommet alltid en dag eller to før forhåndsvarslede gjester ventes.

Matbod/hobbykjeller 2-3 ganger/år.

I tillegg blir tepper i gang og stue som regel støvsugd (svært) lett daglig, det er yngste guttens jobb når han kommer fra skolen. Teppet på barneromma blir også støvsugd 2 ganger pr uke i tillegg til vaskinga.

Og, nei: Vi har verken spedbarn eller allergikere i familien, vi er bare vant med "noenlunde" renslighet, Men vi har IKKE støvtørking på hjernen! Vi tørker støv en gang/uke, helt lett, skikkelig grundig 2 ganger/år, da sammen med "full vask av alt som KAN vaskes" i rommet.

Har du tenkt på at det med få unntak (badet og kjøkkenet) tar FÅ minutter å vaske noen golv som blir jevnlig vasket. Å vaske et golv som ikke er vasket siste halvåret er en helt annen sak, da går "halve dagen".

Skrevet

altfor sjelden..

skal egentlig ta gulvene en gang i uka, men det går dessverre lenger mellom..

det er mannens oppgave, og jeg kan minne han på det i dagevis!

Ingen barn her da..

Skrevet

alle gulv blir vasket en gang i uka, i tillegg til at gulvene på kjøkken, stue og soverom blir tørrmoppet en gang i uka.

Skrevet

Jo, du har støv på hjernen, NN 22:43. Du minner om noen slektninger jeg har;) Vasker for å vaske, ikke for at det trengs;)

Jeg vasker gulv hver/hver 3. uke. Har barn som springer en god del ut og inn, spesielt på denne årstiden her.

Støvsuger før vask, og kanskje en gang ellers(men det er sjelden, koster heller det verste av og til). Hater å støvsuge.

tørker støv kanskje annenhver uke/hver 3. uke.

Do, vasker og badekar vaskes hver uke, eller ved behov - litt mer.

Nå i vår hadde jeg nedvask på leiligheten, og da er det vel ca 8 år siden jeg sist gjorde det. Har blitt pusset opp her endel på de 8 årene, da:)

Skrevet

Kjøkken og stue nesten hver dag...mørke gulv og små barn går ikke så bra sammen:)

Gangen et par ganger i uka..

Soverommene og badet ca 1 gang i uka...

Skikkelig rundvask ca 1 gang pr mnd...

Skrevet

Vasker en gang i måneden ca.

Skrevet

Går over med mopp og sånne engangservietter hver 3dag eller noe sånt. Støvsug og "skikkelig" gulvvask ved behov.

Skrevet

Sorry, 22:51, fargen på vaskevatnet viser at vasken TRENGS! :) Og å vaske golv er ikke akkurat favorittsysselen min, for å si det slik.... Men jeg forlanger at det er noenlunde rent rundt meg, om IKKE støvfritt.

Og SKULLE det være dager hvor jeg vurderer "bortkastet arbeid å vaske" (de finnes, men (alt)for sjelden), lar jeg SÅ GJERNE være å vaske. Det gjør IKKE en/ei som "vasker for å vaske"!

Hvorfor tror du et klasserom blir vasket HVER DAG, 22:51? Fordi kommunen "vasker for å vaske"? Eller fordi det faktisk er nødvendig? Tror du virkelig kommune bruker tid og penger på unødvendigheter her? Problemet er vel helst at det vaskes for lite i et klasserom, ikke for mye?

Og hvor tror du det blir mest skittent. I et klassrom hvor 20-25 elever går inn/ut 5-6 ganger pr dag. Eller i et hus hvor "noen" flyr inn/ut ca 150 ganger pr dag?

Skrevet

Dere som vasker flere ganger i uka, jobber dere fult i tillegg? Hvordan i all verdens land og rike får dere tid, og ikke minst overskudd til det i tillegg til å lage mat, vaske klær, ha familietid osv..? Jeg må si jeg blir imponert!!

Skrevet

Siden jeg er en av dem som "vasker flere ganger i uka":

Ja er i ca 90 %"stilling" + ca 150 timer "overtid", vi driver et firma sammen og arbeider 2 fulle årsverk + 350-400 timer "overtid" til sammen. Vi har 2 barn, 7 1/2 og knapt 12 år.

Tid til å vaske opplever jeg som det minst problemet, lysten et litt større: Men det har blitt en rutine: Kjøkkengolvet (og evt spisestua) vaskes hver kveld før leggetid, tar 15-20 min. Vask av toalett/vindfang (unntatt den grundige 1 gang pr uke) er eldstemanns jobb.

Ukevasken tas hver lørdag etter handlerunden og bakst av dagens brød (mens denne står til 2. heving). Altså oppstart rundt kl 1200, som regel litt før. Tar rundt 1 time, akkurat nok til å heve brøddeigen. Da tørker jeg først (lett) støv før jeg vasker toalett/gang/stue/spisestue og vårt eget soverom (og skifter på sengene hver andre uke). Så får arbeidsrommet og/eller gjesterommet en omgang om jeg har tid.

Guttene rydder og vasker rommene sine selv (minstemann må ha litt hjelp). Gang/bad oppe og kjellerstue er eldstemanns jobb.

Og det var det. Da nærmer kl 1300 og deigen var ferdig hevet for 2. gang. TId for utbaking, så ørlite utearbeid, som regel kombinert med klesvask og evt stryking (har dør fra både garasje og uteplass direkte til vaskerom/hobbyrom).

Rundt kl 1400 er deigen ferdighevet. Få den i ovnen, så for å lage dagens middag og forberede annen mat for kommende uke. Middag kl 1500 (ofte med gjester). Og så på tide å ta helg. Hver andre helg enten barnebibelgruppe kl 1630 eller ungdomsgruppe kl 1800. Ellers sosialt samvær i familien, evt en "markatur" (da prøver vi ofte å ha middagen ferdig litt før 1500). KANSKJE en times "hjemmearbeid" (og på vårhalvåret ofte 2, i verste fall 3 timers arbeid på kontoret for oss begge, da er som regel guttene med der, tar 2-3 min å kjøre mellom hjem og kontor, kan gå på en liten halvtime).

Og så nyter vi resten av lørdagskvelden sammen... Hos oss selv eller hos venner. Og KANSKJE kommer det noen uventede gjester til kvelds...

Og, 23:21, mellom ditt innlegg og dette innlegget ble kveldsvasken av kjøkken/spisestue tatt nå i kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...