Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Skal jeg betale ned ekstra mye på forbrukslån for å bli kvitt dem, eller spare pengene på egen konto til uforutsette utgifter og ting vi trenger?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Det må da være et enkelt regnestykke. Sikkert noen som kan hjelpe deg med det. Men jeg ville nå skydd forbrukslån som pesten. Så mine penger ville betalt ned det først.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 Først kvitte deg med forbrukslån, så spare det beløpet du ville ha brukt på å betale for lånene. :-)
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #4 Skrevet 28. juli 2009 Man sparer ikke penger når man har forbrukslån, renten er så stor at det lønner seg å betale de ut. Fordi renten på sparepenger er så lav at du blir gående i minus. men det er sikkert lurt å ha et par tusen å ta av ved krise så man ikke trenger å bruke kredittkort. Jeg har noen tusen satt til side på en konto for om jeg går tom og trenger bleier, eller må ta taxi til legevakta. Slike virkelige kriser. Men ellers sparer jeg ikke, jeg betaler allt jeg kan på lån og kredittkort utgifter og når jeg om et år er ferdig med de, da skal jeg begynne å spare ordentlig. :-) Alle økonomer jeg har sett i program på tv sier at man skal betale ut først og så spare.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 28. juli 2009 #5 Skrevet 28. juli 2009 Forbrukslån ville jeg betalt ned! I verste fall ville jeg heller tatt et nytt slikt om det kom noe nytt uforutsett.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #6 Skrevet 28. juli 2009 Takk for svar, det var det samme jeg tenkte. Er en skyhøy rente på det og om jeg legger godviljen til er jeg kvitt det om 11 mnd =) Og da er det slutt på forbrukslån og kredittkort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå