baby igjen Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Hei alle pseudotvillingmammaer :-) Det virker ikke som om det er den helt store aktiviteten her inne, men jeg håper det blir mer etter hvert. I dag fikk vi bekreftet at det var et lite hjerte som slo, og vi ble så glade. Det blir spennende med to så tette barn, ca 1 år mellom dem. Er i 7 uke nå, og formen er kjempefin så dette ser bra ut. Fint om flere i samme situasjon samles her så vi får delt litt erfaringer underveis i svangerskapet
vaffeljernet <3 Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 heihei, så gøy :-) vi skal også få en til i desember. blir 12-13 mnd i mellom de. jeg savner også litt mer aktivitet her. ser jo det at det er mange med tette barn som sikkert har mange erfaringer jeg kan dra nytte av. håper svangerskapet blir bra. så blir hverdagen med en liten en så mye lettere. jeg er hvertfall veldig heldig og har sluppet kvalmeplager og slikt. så håper det går bra utover høsten når magen blir større også :-)
baby igjen Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2009 hei så koselig at det er flere enn meg her :-) jeg lurer også på det du skriver om søskenvogn, så jeg håper du får mange svar. Vi skal ikke ha barnehageplass så vi blir nok avhengig av søskenvogn. Skal beholde min duovogn også i tilfelle vi skal ut å trille med bare en av de. Dessuten er det greit å ha en singel sportsvogn til minstemann når storesøster etter hvert ikke vil sitte i vogn lengre. har tenkt litt på misteral team 4 den koster litt, men ved å kjøpe brukt så tror jeg at jeg kan komme unna med ca 3500 og det er jo billig. Jeg er i bedre form hittil i svangerskapet enn de 3 forrige, og håper det holder seg slikt fremover også :-) Har tre jenter fra før, kanskje det er gutten som kommer siden formen er bedre?! Blir spennende å se, men egentlig ønsker vi oss ei jente siden dette er siste og vi har fullt opp med jenteklær og ting :-) Hovedsaken er uansett at alt er bra med babyen. Håper det blir større aktivitet her inne nå som også du har hivet deg på denne tråden.
William09♥Olivia10♥Sofia12 Skrevet 31. juli 2009 #4 Skrevet 31. juli 2009 Heisann:) Jeg er i ganske lik situasjon. Jeg har en liten gutt på snart 5 måneder og er 8 uker på vei med nestemann. Veldig spennende og vi gleder oss, selv om det ikke var helt planlagt at jeg skulle bli gravid igjen så fort. Gratulerer med å se det bankende hjertet. Herlig! Var dere på tidlig ultralyd da? Jeg har også lyst til det. Så bra formen er fin. Jeg er skikkelig trøtt hele tiden. Det var jeg sist også. Men denne gangen er jeg også ganske så kvalm. Det var jeg ikke sist. Så kanskje det blir en jente, hvis disse hypotesene stemmer. Jeg også savner mer aktivitet her inne, men er litt usikker på om det er så mange som vet om denne siden. Det var helt tilfeldig at jeg kom over den. Kanskje vi får reklamere for den på 1. trimester på barnimagen? Vogn ja.. det blir også noe man må tenke på. Også tror jeg vi trenger litt større bil:) hehe.. Ha en super dag:)
baby igjen Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2009 Hei LilleGull Ja da er vi i ganske lik situasjon ja. Var ikke planlagt her heller, men velkommen er den lille. Jeg var på tidlig ul pga usikkerhet om hvor langt jeg var på vei, men jeg er vel ca i uke 8 nå da. Skal på ny ul den 11. aug så da får vi vel vite litt mer om termin, men tror det er ca 14. mars. Vi må nok også ha større bil pga bagasjeromsplass. Ikke lett å vite hvilken bil som er best egnet til å få med seg søskenvogn og div i. Har kikket litt på nettsidene her for å se hva andre mener om bil, men har ikke funnet så mye om det. Det er jo også et spørsmål om pris, og vi skal neppe ha en bil som koster mer en 300 000. Helt enig om at vi må reklamere på 1. trimester :-) Fint å få samlet oss på et sted slik at vi får delt erfaringer både i svangerskap og tiden etter fødsel. Kanskje vi får det så travelt at pc bare støver ned hehehe... Nå reiser jeg på 1 ukers ferie, men håper det kommer flere hit i løpet av den tiden jeg er borte God sommer til dere alle
vaffeljernet <3 Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 så heldig du er da. jeg søkte om tidlig ul pga av usikkerhet mht hvor langt jeg var på vei, men fikk ikke (hadde rett og slett ikke råd til å betale en selv). sykehuset sa bare at jeg ikke hadde krav på mer enn den ordinære ul'en, siden det ikke var en medisinsk årsak bak... teitinger! hvordan skal jeg få en ordinær ul på "riktig" tidspunkt når jeg ikke aner hvor langt jeg er på vei, sa jeg da. og så fikk jeg til slutt en ul i slutten av juli. da var jeg 18 uker på vei... så det ble ikke akkurat en tidlig ul, men det var veldig fint å se at alt var bra med lillebror. vi har fått termin 23.desember :-) det blir spennende gitt :-) vi har ikke bil vi da, så slipper å tenke på den biten. men tror vi blir veldig avhengig av en god søskenvogn i tillegg til vogna vi har fra før. jeg tenkte jo om det var nødvedig, siden lille krølle skal være i barnehagen, men jeg tror det kommer mange anledninger der det kan være godt og ha. (men det er ingen som vil svare meg på om de har klart seg uten søskenvogn... kanskje alle har, eller....? jaja, mer aktivitet ja, takk!!)
Gjest Skrevet 2. august 2009 #7 Skrevet 2. august 2009 Hva er pseudotvillinger? Har forstått at det er to tette, men hvor tett? Her blir det 18 mnd mellom de to siste. Også vi venter nr 4. Har 3 jenter fra før og håper sannelig på ei til Sistemann skal jo arve! Noen som har erfaringer ang vogn? Trenger tips...
Fia71 Skrevet 2. august 2009 #8 Skrevet 2. august 2009 Hei alle sammen. Jeg ble pseudotvilling-mamma i juli :-) Har nå 4 barn, 2 jenter på 11 og 8 år, en gutt på 15 måneder og en liten jente på 3 uker. Når det gjelder vogn så kjøpte vi en brukt Teutonia tvillingvogn som var ett år gammel. Det eneste den mangler i forhold til den nye modellen er håndbrems. Betalte kr 3000 og da fulgte det med en softbag. Er kjempefornøyd med vogna! Og så har jeg en Teutonia mistral utenom som jeg kan bruke når jeg bare er ute med den ene. Tar jeg med minsten bruker jeg softbagen som jeg fikk med tvillingvogna. Fungerer kjempebra! Kjekt å kunne utveksle litt erfaringer med andre i samme situasjon :-)
mammaen til 2+1 Skrevet 4. september 2009 #9 Skrevet 4. september 2009 Heisann jenter, ser at det er dårlig med aktivitet på denne tråden ja.. Men legger alikevel igjen mine spor.. =) Fant ut i dag at jeg er gravid med nr 2.... Har ikke tort å fortelle mannen det enda... Var overhodet ikke planlagt.. og han kommer til å bli superstressa.. Lilleputt er 7mnd.. så det blir 16 mnd mellom dem....
Fia71 Skrevet 9. september 2009 #10 Skrevet 9. september 2009 Gratulerer med graviditeten williams mamma Håper mannen tok beskjeden med fatning Nei, ikke mye aktivitet her, men kanskje mer etterhvert??? Håper i alle fall det!
jurgita&runa&trym Skrevet 9. september 2009 #11 Skrevet 9. september 2009 Hei, her skal vi også ha to tette, blir ca 17mnd om lille gutt kommer til termin ) Når det gjelder vogn,så har vi bestemt oss å gå for p&t,siden snuppa skal være fulltid i bhg. Gleder oss masse å bli 4!!!
Lova80 Skrevet 11. oktober 2009 #12 Skrevet 11. oktober 2009 Etter et stort sjokk når jeg fant ut at det GÅR AN å bli gravid samtidig som man har en baby på kun 4 mnd., begynner denne damen endelig å glede seg til den nye babyen skal komme!! Det store skal skje om vel en mnd, akkurat tidsnok for lillebror til å runde 13 mnd... ;-)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #14 Skrevet 29. november 2009 Kjenner det er litt hardt å ha en baby på 9 mnd å bære rundt på :-) hvordan går det med dere andre her inne? hos oss blir det 12 mnd og 9 dager mellom de to minste. I tillegg har vi 2 barn hver fra tidligere forhold, så dette blir nr 6. De andre barna er store og bor ikke hos oss, så vi får nok ikke så mye hjelp med knøttene heller... men jeg tror det skal gå bra likevel :-) kanskje blir vi litt slitne og sure noen ganger men pytt pytt, hvem blir vel ikke det?! Dessuten er man jo mest glad og kry over sine flotte barn som stadig gjør nye ablegøyer og fremskritt. ja nå er jeg spent på om det blir nå mer liv her inne etter hvert :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå