Gå til innhold

Denne magen,oppblåst og suuuupertreig..;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det bare blir verre.Jeg er AKTIV og spiser alminnelig.Er vel uti 14.uke-magen er stor,full,tung og vemmelig.

Innimellom får jeg gått på do,men altfor sjelden...

Råd tror jeg at jeg har fått så det monner-men er det flere som sliter så mye som det jeg beskriver her????

Sommerklem i regnet..fra meg som er rimelig frustrert NÅ!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slet med det i begynnelsen jeg også. Men når jeg drakk de posene med cafe latte eller mocca o.l. som du blander med kokt vann så sprang jeg på do en halvtime etter! :)

Håper det kommer seg..

Skrevet

Åh, det der har jeg slitt (og sliter!) mye med. Nå funker den, på en måte, men det er ikke lett å gå på do heller, for å si det sånn. Folk sier at det må man nesten venne seg med, for det er bare noe som kan skje med den gravide kroppen. Du har sikkert fått alle rådene fra før, men dette holder meg i sjakk (til en grad ihvertfall): MYE vann (minst to liter daglig), BARE fiberrik brødmat (prøv rugsprø eller wasas fiberpluss-knekkebrød, veldig godt.), jeg har kuttet ut søtmelk, og drikker heller surmelk, biola eller lignende. En liten skje med linfrø (du kan gjerne la de ligge i bløtt, da blir de enda lettere å fordøye), daglig er ikke dumt. (Evt. kan du lage grove rundstykker med linfrø - hvis du gidder. Godt er det med hjemmebakst i alle fall...) Svisker er jo også et gammelt godt tips. (Men pass på så du ikke spiser alt for mange også - en gang fikk jeg skikkelig mageknip istedenfor, da var jeg omtrent like desperat som deg.) Ellers kan du jo bare trøste deg med at det går seg til, på et vis, til slutt...

Skrevet

Vann og fiber gjør ingen forskjell for meg, men et par glass Biola har virkelig satt fart på systemet. Det funket virkelig for meg, anbefaler dere å forsøke! Er vanligvis ikke noen stor Biola-fan, men det virker i hvert fall på magen min.

Skrevet

Tuuusen takk!!

Løper avsted nå,biola,kulturmelk og grovt knekkebrød...hmmm...please;la det virke!!!

Klem

Skrevet

Få i deg mye fiber, vann og biola med jordbær er nam :)

Dette har hjulpet meg :)

Lykke til!

Skrevet

Ja, jeg skriver under på denne! Føler virkelig med deg! Jeg er straks 14 uker, og magen er stor som en ballong, ser ut som om jeg er 6 mnd på vei og det er sååå flaut :( Noen ganger kan det gå opp mot 1 uke (!!) mellom hver gang... Utdannelsen min involverer ernæring, så det sier seg selv at kostholdsrådene blir fulgt, men det er ikke nok. Tar laktulose som man får på apoteket, og dette hjalp godt til å begynne med, men ikke nå lenger dessverre:(

Det er visst hormonene som virker muskelavslappende slik at livmoren kan utvides som også virker på tarmmusklene slik at disse ikke virker som de skal... lite å gjøre med. Håpet er at faste matrutiner skal hjelpe når hverdagen begynner igjen, det er visst noe som helper; spis til samme tid hver dag!

Lykke til med kostholdsrådene, haper de setter fart på ting:)

Skrevet

da er vi flere. Tror jeg holder på å sprekke....er 13uker på vei. Drikker 2liter vann for dagen, og spiser grovt brød. Spiser svært lite sukker og gotterier. Skulle man sett på magen, så ser det ut som jeg har gått opp 10kg, men vekter viser knapt 2kg.

Er noe bedre da jeg står opp, men det varer ikke lenge. Føler meg vemmel og kjennes ut som maten ligger langt opp mot halsen.

Å gå på do er et kapitell for seg selv....

Skrevet

Mitt tips er å kjøpe linfrø. To spisekjeer linfrø svelges med et stort glass vann om kvelden.

Funker kjempefint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...