Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Har akkurat begynnt i en ny jobb, og jobbet der i en mnd. Nå finner jeg ut at jeg er (ikke planlagt!) gravid og er i skikkelig dårlig form, værre enn ved mine andre graviditeter der jeg har jobbet fullt igjennom.. Klarer ikke fortsette. Jeg har bere vaktlister der jeg nesten ikke har noen dager neste mnd, de skulle se det an og ringe ved behov når de hadde mer oversikt, men lovte meg at det vile bli mye ekstra. Men denne mnd som var jobbet jeg vel 60-70 prosent. Jeg er akkurat ferdig med en permisjon og har altså bare mottat permisjonspenger. Hvordan blir det da hvis jeg blir sykemeldt fremover? Hvis arbeidsgiver skal betale første 14 dager, blir jo det bare 2 dager jeg er satt opp?! Hvordan blir det med min neste permisjon hvis jeg ikke blir i bedre form å kan jobbe mer? Får ikke mannen min permisjon da siden jeg har vert i permisjon og ikke har fått jobbet minst 50%?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Har forresten ikke fått noen skriftelig avtale enda, er bare vikar på ubestemt tid.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 Den perioden arbeidsgiver skal betale av sykmeldingen, de første 16 dagene, får du lønn for de dagene du er satt opp til å jobbe. Hvis du fortsatt er sykmeldt får du sykepenger fra NAV. Da skal de regne ut hvor mye du i snitt taper på å være sykmeldt i forhold til hva du tjente før. Ettersom du bare har jobbet en kort periode er det vanskelig å si hvor mye vekt de legger på den første månten og hvor mye de ser på hva som står i arbeidsavtalen din. Forhåpentlig vis blir du snart i berdre form slik at du kan jobbe igjen. God bedreing og gratulerer foresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå