Gå til innhold

Når første legetime?


juliaugustmars

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på når dere hadde deres første legetime? Fant ut av en hjemmetest i går at jeg er gravid. Etter mine beregninger er jeg da syv uker på vei, og vil ha termin rundt 19.mars. Ringte til lege i dag for å bestille legetime. Hun sa jeg ikke hadde noe behov for og komme til før 29.september.Da er jeg i min 17.uke?? Hva sier dere? Jeg er frisk og fin, og bank i bordet ikke noen videre plager enda, men er ikke det litt lenge å gå??

Håper noen kan svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, jeg syns ikke det høres riktig ut.

 

Jeg var hos lege grunnet noe ikke relatert til svangerskapet, men kom selvsakt inn på temaet.

 

Hun sa til meg at jeg skulle bestille time mellom uke 8 og uke 12.

Da skal blodprøver taes, sykehusvalg søkes osv.....

Uke 17 er helt feil, da er det jo bare 1 uke til du skal ha ultralyd og hvordan skal du ha det i uke 18 om du ikke blir "fanget opp" av systemet før det. Er jo ventetider osv....

 

Jeg ville ringt igjen, eller bare bestilt en time jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man skal ha en legetime før det! Jeg har hørt det er vanlig å ha første legetime ca uke 10 pluss/minus 2 uker. Jeg skal ha første sjekk uke 10...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok en hjemmetest... også tok jeg 1 hos legen bare for og være sikker... fikk da time til lege dagen etter... fikk skjema.. og dagen etter dro jeg for og ta blodprøver.... og da skal jeg sødern meg ikke til kotroll føre uldralyd... så syns det er veldig lite kotroller må jeg si... tenkte at jeg skulle ringe jordmor etter ferien... bare for og få en sjekk før det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg fikk time ca i uke 11. og det skulle gå bra. Hvis det var noe spes måtte jeg bare ta kontakt. Men det blir min første time. Synes det egentlig er helt i orden for meg jeg....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke første time før uke 14, men synes at det var litt seint. 17 uker er helt feil. Bra du fikk ny time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...