ormeynglet Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Har hatt noen netter med for lite søvn mest pga ei urolig tøtte på snart 1 år. Ble vekket i morges og kjente jeg var helt svimmel og rar, klarte å få på de to største og smøre matpakker og få dem i barnehagen. Minstemor på snart 1 er hjemme enda. Satt ved kjøkkenbordet etterpå sammen med mannen min og han sa han tenkte seg på jobb en tur i dag (har egentlig ferie til helga). Og der begynte jeg å hulkegrine gitt så snørr og tårer skvatt. Klarte ikke å roe meg ned heller, begynte å brekke meg og fikk skikkelig hodepine etterhvert. Mannen ble hjemme og jeg prøvde å legge meg litt men kroppen var jo helt i overgir, det samme var hjertet og babyen i magen. Fikk nå hvilt en god stund likevel da og nå etter en dusj så føler jeg meg litt bedre. Tror nok det var kroppen som sa stopp etter over 3 uker med full fart med 3 små, oppussing og rundtvasking. Og jeg som trodde jeg var superkvinnegravid, så fin form som jeg var i. Vel, tar dette som en liten advarsel om å roe ned litt. Heldigvis så har de to største begynt i barnehagen igjen denne uken. Venter de hjem nå, kan nok bli en lang kveld kjenner jeg...puh. Det var vel nok syting, håper og tror morradagen blir bedre!
Johan Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Uff, så ekkelt. Håper formen er bedre nå og at du greier å ta det litt mer med ro heretter. Det er ingen tvil om at det er lurt å ta det med ro nå hvertfall. Kjenner meg litt igjen, selv om jeg har bare ett barn fra før. Kjører meg litt for langt hele tiden, og har gått på et par smell dette svangerskapet. Nå prøver jeg å huske å hvile selv om jeg føler meg bra, for å legge opp litt energi. Håper du greier å ta det med ro og få hvilt deg litt før den lille kommer.
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 Vet hvordan du har det. Har hatt det tungt noen dager selv.. Mine er nok litt større enn dine, men får ikke akkurat tatt livet med ro! Besøk og huset fullt ofte og alle har fri fra skole og barnehage i 3 uker til. Skulle ønske sofaen bare ventet på meg et par timer hver dag.. Og når alle synes jeg er supersprek, blir jeg litt matt. Mulig jeg ser sånn ut, men føles ikke sånn.. Mannen min har ikke ferie i år og han er sliten etter jobb, så da må liksom jeg ta meg sammen. Ungene vil alt fra svømmehall til strand og vil gjerne reise til Ålesund og besøke familie. Vanskelig for tiåringen å forstå at babyen kan komme nå eller om en måned. Sukk. Godt å klage litt, ja. Håper dagene blir bedre etter hvert.
ormeynglet Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2009 Takk for svar begge to:) Huffameg, har nok mer å styre med enn meg, tre gutter, en jente og spire. Alle sier til meg også at jeg har da nesten ikke lagt på meg noe, magen er så liten og jeg ser så sprek ut!! Joda, er vel stort sett det, men føler at det forventes også. Blir jo litt småskremt også når man får slike vekkere som i dag. Var litt enklere når man skulle ha nr. 1 og kunne slenge seg på sofaen hver ettermiddag. Men har jo valgt dette selv og stort sett så er jeg veldig heldig og har ganske lette svangerskap. Hadde vel ikke gjort dette for 4. gang på såpass kort tid hvis ikke. Er ganske spent på hvordan det blir å ha 4 så tette barn framover. Vi har kommet oss inn i en rytme med 3 men skal jo ikke nekte for at det er litt kaos til tider. Minste er snart 1 år og det er liksom nå "jobben" starter. Det første året er jo mest kos egentlig. Hva slags erfaring har du med 4 barn, og er det langt mellom dem? Hadde vært kjekt å høre litt av hva jeg har i vente:) Håper du ikke sliter deg helt ut før fødsel, prøv å hvil når du kan:)
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 28. juli 2009 #5 Skrevet 28. juli 2009 Jeg har nok "enklere" dager på mange måter enn de med veldig tette barn. Min eldste er 13, neste 10, så en på 5 og minstemor blir 3 i september, ca en mnd etter termin med minstemann (som også blir sistemann..) Må si jeg syntes det var litt kaos da lillejenta (nr fire) kom. Hadde gutten på 2 år hjemme med oss (park 4 timer om dagen etterhvert, koselig å ha noen å leke med) Tok noen uker før rutinene var i boks og jeg falt til ro. Syntes leggingen var verst. Hun var en meget rolig baby som sov hele natta, men krevde endel på dagen/kvelden, så da var det godt å ha en flink storebror som hjalp til litt når mannen var borte. Eldste er en utrolig ressurs her hos oss. Vi bruker han ikke til barnevakt på kvelden, men han er flink og hjelper til med det jeg ber om. Beste storebror noen kan ha. Ellers leker alle her fint med hverande og vi har veldig lite konflikter. Denne gangen blir det barnehage på de to minste, så får litt bedre tid med babyen alene. Det tror jeg blir fint. De er uansett vant til å være der og leke på dagene, så da haddde det nok blitt kjedelig hjemme. Det mest merkelige er å gå her med diger mage og se min førstefødte bli en mann han er tidlig ute.. Utrolig følelse. Rart, men er veldig stolt av han. Beste man kan gjøre, er å få til en rutine som passer familien. Kaos er det innimellom uansett, men det er godt for mor å vite at etter et visst klokkeslett er det stille Men det vet du nok alt om, ikke store forskjellen på 3 og 4. Man har jo en hånd for lite uansett.
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 28. juli 2009 #6 Skrevet 28. juli 2009 Huff! Du må passe på deg selv! Jeg har i perioder slitt med noe angst/depresjon, og VET at lite søvn og en overaktiv kropp kan føre til at man møter veggen... Hadde det litt sånn her i helgen, har sovet minimalt siste ukene pluss to skjønne jenter som krever sitt. Pluteselig slår tankene mine over fra positiv til negativ og jeg klarer ikke finne roen. Er helt pyton! Håper du tar det alvorlig dette som skjedde med deg, vi er IKKE superkvinner...
ormeynglet Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2009 Formen er litt bedre i dag. Har legetime kl 11 i dag, og skal få dem til å sjekke jernlager og hb. Har en mistanke om at det er på tide med litt jern også. Størstesnuppa på 4 har blitt veldig flink og snill i det siste (trassen har glidd over), så hun er veldig grei å hente ting til meg hvis jeg spør ol. Ellers så trenger hun jo en del hjelp hun også enda, men hun er snill og omsorgsfull overfor minstemor. Blir nok litt innkjøring i heimen en stund før vi har vent oss til å være 6 her, men tror det skal gå bra. Har opplevd å være så sliten at kroppen går inn i høygir før også, og det er virkelig ikke noe godt altså. Får ikke sove uansett hvor trøtt man er, hjernen og resten av kroppen vil ikke roe seg ned. Minstemor skal begynne i barnehagen i midten av august, og det blir veldig rart men gleder meg litt også. Blir deilig med noen uker alene på dagen før neste kommer. Da skal jeg baaaare ruge:) '
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå