Gå til innhold

høyt blodtrykk.. Hva skjer nå? (samme som 3.trim)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på kontroll i dag.

Tidligere da jeg har vært på kontroller har BT vært litt lavt,men ikke i dag.

I dag var det aalt for høyt.

154/60!!

Jeg er 35+1 i dag.

skal til legen igjen til torsdag og for å måle BT igjen.

Hva skjer nå? noen som vet?

Urin prøven i dag var fin. men han var bekymret for blodtrykket.

Han fortalt lissom ikke no rundt det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sjekket han det flere ganger eller? undertrykket ditt er jo lavt og fint, og jeg mener det er det som er verst hvis er høyt...han tenker nok på svangerskapsforgiftning, men da har man stort sett utslag på urin og hevelser i kroppen...

jeg må ofte sjekke 2 ganger etter hverandre, og da kan det gå fra 145/85 til 110/70 med en gang(er vel litt stresset bare)

Skrevet

Jeg syns jo ikke det var no særlig høyt, men kanskje i forhold til hva du har pleid å ha da...

Jeg fikk svangerskapsforgiftining, og ble lagt inn på sykehuset til slutt, da var urinprøva ikke no særlig, og jeg hadde fått en plutselig stor vektøkning. men mitt bl.trykk var da 160/110... Så så lenge urin er ok ,og du blir holdt godt øye med. Ville tatt det med ro så lenge. Huepine og vondt øverst i magen er å tegn på mulig sv.forgiftning, da villje jeg ringt lege/føden var jeg deg.

Skrevet

Undertrykket ditt var jo helt fint, og det er det som er det viktigste! :)

Skrevet

Hei

Jeg fikk svangerskapsforgiftning forrige gang og da var det undertrykket som de ble mest bekymret over...det steg til over 95 tror jeg det var. Slik jeg har forstått så er det viktigst at undertrykket ikke stiger...men uansett bedre å være på den sikre siden og ta en ekstra sjekk om noen dager.

Jeg fikk forøvrig SF uten proteiner i urinen...symptomene mine var raskt økende Blodtrykk...spesielt undertrykket, vann i kroppen og pannehodepine. Ble satt igang dagen etter at jordmor ble bekymret. Fikk komme inn til sykehuset dagen etter sjekken hos jordmor og ble satt igang den dagen....gikk kjempefint.

lykke til

Skrevet

sist svangerskap hadde jeg blodtrykk 190/130, uten at noen gjorde noe. Så tror du kan roe deg heeelt ned. Det er uansett undertrykket dem ser på...

Skrevet

Firkløver.. jeg tror (og håper) du må huske feil. Har du bt på 190/130 så blir du lagt inn med en eneste gang og behandling startes!

Skrevet

Aviva: Jeg husker ikke feil!! Blodtrykket steg hele veien og jeg ble ikke lagt inn nei. Tror det var en elendig lege jeg hadde (han er pensjonert nå). Når jeg tenker på det i ettertid, blir jeg nesten litt redd over at ingen tok affære!!!

Skrevet

jeg ble satt i gang med et BT på 160/111. det er undertrykket de ser på så du kan ta det helt med ro! jeg hadde ikke forgiftning, bare masse hevelse og høyt blodtrykk.

Firkløver: viss du hadde så høyt undertrykk så hadde du blitt lagt inn garanter! når undertrykket passerer 110 er faren for hjerneblødning stor!

Skrevet

Kjenner jeg blir ganske irritert nå. Blodtrykket mitt var 190/130 på slutten, står svart på hvitt på papirene. Jeg følte meg uvel, hadde spor av protein i urinen, men ikke særlig hevelse. Jeg går til samme jordmoren nå ( 3 år etter) og jeg har snakket litt med henne om blodtrykk og hva som er farlig ved for høyt osv. HUn spurte meg om "de" ikke startet behandling da...ehh nei! det var jo hun og fastlege jeg gikk til kontroll hos. Kan også legge til at jeg gikk 9 dager over terminen. Etter å ha snakket med mange forstår jeg jo at jeg ikke fikk riktig behandling, som jeg burde hatt=(

Skrevet

oi da, da ville jeg jaffal ha bytta fastlege nå! Men bra at alt gikk fint da! Men denne gangen kan du passe på litt selv også siden du vet litt mer. Den ene gangen jeg ble lagt inn (siste gangen før jeg ble satt i gang tre uker før tiden) ringte jeg føden selv en kveld for jeg hadde sinnsyk hodepine og var skikkelig uvel. Jeg fikk da komme med en gang, men fikk ikke reise hjem igjen. Det jeg kommer til å gjøre denne graviditeten er å kjøpe mitt eget blodtrykksapperat viss blodtrykket mitt begynner å stige. slik kan jeg holde litt kontrollen selv også! Sist lånte jeg foreldrene mine sitt apparat og det funka kjempe fint!

Skrevet

Fastlegen min er pensjonert nå, så jeg har fått ny=)

Tross alt gikk fint da, jenta var nesten 4 kilo og blodtrykket var ok etter fødsel=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...