cmadelen<3Angelica<3 Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Jeg har vært på kontroll i dag. Tidligere da jeg har vært på kontroller har BT vært litt lavt,men ikke i dag. I dag var det aalt for høyt. 154/60!! Jeg er 35+1 i dag. skal til legen igjen til torsdag og for å måle BT igjen. Hva skjer nå? noen som vet? Urin prøven i dag var fin. men han var bekymret for blodtrykket. Han fortalt lissom ikke no rundt det.
septbaby09 Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Høyt BT kan komme av mange forskjellige ting, feks så enkelt som at du spiser mye salt og drikker mye vann he he, eller stress. Men de tenker nok mer på evt svangerskapsforgiftning, da kan BT stige, men jeg syns ikke ditt trykk er alarmerende høyt, og alle andre prøver og undersøkelser er fine så tror ikke du skal bekymre deg, de vil sikkert bare ha deg under oppsyn Veldig mange får et høyere trykk på legekontor, det er et kjent fenomen, samtidig er du lagt ut i svangerskapet, så det er jo ikke unormalt at det stiger litt... Lykke til:)
cmadelen<3Angelica<3 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2009 jeg har også fått en del vann i kroppen. glemte skrive det.
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #4 Skrevet 28. juli 2009 154/60 er jo ikke noe høyt BT...? I hvertfall ikke det jeg vet. 154 er litt høyt ja, men 60 (som er det viktigste tallet) er faktisk lavt. Merkelig at legen din ikke sa noe om dette, for det er undertrykket, altså det lave tallet, man skal være obs på. Tror du foreløpig kan slappe godt av jeg, i hvertfall når urinprøvene var fine også. Går nok veldig bra skal du se, men fint at du blir fulgt godt opp likevel!
cmadelen<3Angelica<3 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2009 fint att dere forteller åssen det blodtrykk greiene "funker". Har ikke greie på det jeg. Ble bare litt nervøs da han sa blodtrykket var alt for høyt. Men deres svar roer meg betraktilig ned:)
Mammaen til Annabel <3 Skrevet 28. juli 2009 #6 Skrevet 28. juli 2009 Hei hei! Jeg var også til kontroll i dag, og akkurat samme skjedde med meg.. Helt fin urinprøve, men høyt blodtrykk i forhold til hva jeg har hatt tidligere. Jeg har også litt vann i kroppen (men typsik ikke om morgenen når jeg går til kontroll hos legen..)... Legen min var ikke bekymret siden urinprøven var negativ. Men for sikkerhets skyld skal jeg inn igjen om en uke med ny urinprøve og for å ta nytt blodtrykk.. Jeg ville ikke bekymret meg. Legen din vil jo ha deg inn igjen fort, så da tar han jo jobben sin alvorlig..
med nr 3 i magen Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 undertrykket ditt var jo heller veldig lavt da syns jeg..jeg var også på kontroll idag. å mitt undertrykk lå nå på 101, å det skal visst helst ikke stige noe mye over 90...
Bergene Skrevet 28. juli 2009 #8 Skrevet 28. juli 2009 Syns heller ikke blodtykket ditt var spesielt høyt. Mitt understykk har lagt på 70 og nå sist var det 80.
Mamma_til_isabella Skrevet 28. juli 2009 #9 Skrevet 28. juli 2009 Overtrykket ditt er mildt forhøyet men ikke mye. Undertrykket ditt er jo helt normalt.Det må over 90 for at det skal være høyt..... Er som regel undertrykket de ser på om det skulle være tegn til noe!
Malin90&Talia09<3 Skrevet 28. juli 2009 #10 Skrevet 28. juli 2009 Jeg og hadde høyere blodtrykk sist kontroll.. Lå gjennomsnittlig på 110/70, men sist lå jeg på 130/85..
line_mor Skrevet 1. august 2009 #11 Skrevet 1. august 2009 hei, du har ikke noe farlig høyt da,undertrykket ditt er jo veldig fint,men overtrykket er høyt, selv ble jeg lagt inn en uke før termin i forige svg, hadde 110 i undertrykk å det er veldig høyt,måtte ta det med ro resten sv dagene, er svangerskapsforgiftning som dem er redde mest redde for, men nå holder legen din øye med deg så dettte går bra,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå