Jahoo Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Sliter litt her jeg. Jeg må fylle ut Krav om ytelse. hvor nøye er den ferien man setter opp for mor og far? Mannen min er i en litt usikker arb situasjon så håper dette evnt kan endres på? Også lurer jeg på: Han han krav på to uker rett etter fødsel eller er dette opp til hvert firma? Skal jeg sette opp ti uker perm der jeg tror han skal ha det og kommer det i tillegg til de to ukene ved fødsel eller er det inkl slik at jeg skal sette opp 8 uker? For oss mødre er det vel mest hensiktsmessig å bare sette opp 5 uker ferie på slutten av perioden for vi kan jo ta ferie når som helst.
"nøtteliten" Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Dato for ferie må være rett. Arbeidsgiver skal også bekrefte feriedato, men det er ikke noe problem å endre i etterkant. Dere trenger ikke sette opp feriene før dere er sikre på dato Alle har rett til to ukers veldferdspermisjon etter fødsel men det er opp til arbeidsgiveren om det er med ellr uten lønn. Som oftest er dette lagt inn i arbeidsavtalen. De to ukene har ingenting med fedrekvoten på ti uker å gjøre. Det er folketrygden som gir ti uker fedrekvote, men arbeidsmiljøloven som gir velferdspem ved fødsel. Han trenger jo heller ikke sette opp de ti ukene nå. Det holder at han melder fra ca 4 uker før hans perm skal begynne. Litt lettere å være sikre på datoer da. Du vet jo heller ikke om du føder før termin. Førder du før termin telles pem i fra dagen etter fødsel og deres datoer blir kanskje feil.
Jahoo Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2009 Dette var virkelig oppklarende... Takk for stor hjelp
Jahoo Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2009 Så da sender vi inn papirene med noen tomme felter da og skriver evnt i kommentarfeltet at dette kommer siden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå