Gå til innhold

når begynner babyene å rulle rundt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og ruller de først fra rygg til mage eller fra mage til rygg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det e helt individuelt...

Mi jente gjorde det tidlig, rett før 3 mnd.. Men kun fra mage-rygg.. filmet henne masse når hun strevde med å få kontroll på bevegelsene sine.. hehe :) Søtt!

Skrevet

Nå er jeg litt ekkel, men når de først ruller fra mage til rygg er det ikke kontrollert... Det er velting fordi de ikke har kontroll.

Skrevet

Hun veltet ikke.. De velter når de mister ballansen ja, men hun hadde full kontroll og det har jeg på film som bevis...:) Hun måtte til fyseoterapeut tidlig på grunn av sin styrke og jeg måtte bremse hennes utvikling i samråd med fys.

Skrevet

hun var 2 mnd + 5 dager

Skrevet

Bevisst er det alltid rygg-mage først, kommer andre veien først er det mer at de liker å vri seg på en bestemt måte og kroppen da følger etter slik at det kan se ut som de snur seg bevisst. Min minste var f.eks bare 3-4 uker gammel da han i et par uker "rullet" fra mage til rygg, men det var jo ikke bevisst sånn sett.

Ellers så er det mest vanlig at de ruller rundt 5 mnds alder, men alt fra 3 til 7 mnd regnes som normalt. Mine har vært 4 mnd, 3 mnd og 3 mnd når de har rullet fra rygg til mage.

Skrevet

Alle mine har rullet ubevisst fra mage til rygg når de har vært ca 2 mnd, men det er helt tilfeldig, de ligger der og vrir på seg og vips har de tippet rundt. Det har bare skjedd en gang eller to og er ikke bevisst..

Så de har rullet fra rygg til mage først, og det gjorde de tre første da de var mellom 3 og 4 mnd, nummer fire var rett over 4 mnd når hun fikk det til. Nå er hun 5 mnd og ruller som hun aldri skulle gjort annet, litt skummelt synes jeg, for nå ligger hun på magen og sover så fort jeg snur ryggen til. Hun ruller fra mage til rygg også, men jeg mistenker at det ikke er helt bevisst. Hun er ofte oppe på strake armer, og det ser mer ut som hun mister balansen og tipper over på magen ;)

Skrevet

Rullet seg bevisst fra mage til rygg et par dager før han var 4 mnd. Rullet seg bevisst fra rygg til mage tre uker senere.

Skrevet

Nr 1 hos meg rullet fra rygg til mage da hun var 2,5 mnd. Hele veien rundt lenge etter.

Nr 2 rullet hele veien rundt da hun var litt over 3 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...