Gå til innhold

dere med babysound.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når greide dere å høre hjertelyden for første gang? Jeg prøvde i dag, men vet ikke om jeg fant den. Tror kanskje jeg hørte den svakt, og det sto 135 på displayet. Men det sto det når jeg sjekket min egen puls også. Det virket som den tolket "begge slagene" i hjertet som et selvstendig slag, hvis dere skjønner... Jeg er 12 + 3 i dag, og har bakovervendt livmor. Kjenner den ikke over skambeinet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan virke som den har fanget opp begge hjertelydene ja... det skjer sikkert lett.

Jeg fant hjertelyden veldig enkelt den ene gangen jeg prøvde (var hos en venninne som har en doppler). Da var jeg 12+5, er litt over en uke siden. Slagene lå på omkring 150-160 per minutt såvidt jeg husker. De hørtes veldig godt også. Mine egne lå på omkring 60, det var veldig lett å skille dem fra hverandre.

Hjertelyden fant jeg helt, helt nederst i magen, bare 2 cm over skambenet. Trykket sensoren litt ned i magen for at den skulle finne lyden, ettersom jeg også har bakovervendt livmor. Da jeg forsøkte bare litt lenger opp mistet den kontakten med fosterets hjertelyd. Du kan jo forsøke lavere ned på magen - dersom det ikke var slik du gjorde det første gangen da. Jeg tror ikke livmoren min heller hadde/har kommet helt opp over skambenet, jeg kan kjenne den nå men den kjennes fremdeles ut som om den ligger lenger ned enn skambenet.

Skrevet

Ingen andre som har hatt problemer med å høre den? Jeg kjenner ikke livmoren overhodet, ikke under skambeinet heller. Jeg husker at det tok tid de andre gangene også, men kjenner likevel at jeg blir litt nervøs av det. Kanksje det egentlig var en dårlig ide å kjøpe en sånn...

Skrevet

Jeg var vel en 13-14 uker da jeg kjøpte den, og det tok litt tid å finne hjertelyden.

Det har jo også noe med hvordan selve babyen ligger, for om ryggen vender ut så hører jeg ikke noe.

Det er litt artig nå når jeg er 16 uker. Jeg hører lyden litt under navlen og jeg kan høre når babyen snur seg; hjertelyden blir svakere og svakere forsvinner helt før den blir sterkere og sterkere igjen. Hører også spark og bevegelse.

Men jeg ble også stresset helt i begynnelsen da jeg plutselig ikke hørte noe da babyen lå feil vei. I tillegg var jeg ikke klar over hvor langt nede jeg måtte kjenne.

Bare ha litt tålmodighet så hører du nok lyden snart! Jeg synes det er min beste investering i svangerskapet hittil!

Skrevet

Det kan jo ta litt tid å finne den.

I dette svangerskapet så hørte jeg den for første gang når jeg var 8-9 uker på vei.

Men jeg har ikke funnet den hver gang noen uker etter det. Og noen ganger har jeg også mått lete lenge.

Er 13+4 i dag og nå finner jeg den hver gang og veldig raskt.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg prøvde igjen, og nå er jeg egentlig ganske sikker på at jeg hørte den såvidt. Jeg fant nemlig min egen der nede, sannsynligvis fra en pulsåre eller noe. Og den var på 79. Så når jeg fant en på 125 regner jeg med at det var babyen:-)

Forsvant fort igjen, tipper den ligger godt polstret av innvoller o.l. inni der. Skal prøve å holde meg fra å bruke den for mye. Håper at den kan berolige meg mer enn stresse meg fremover.

Skrevet

Dessuten har jeg ingen sånn gele, det har kanskje noe å si?

Skrevet

Dwt har absolutt noe å si.. :) Det er geleen som skaper kontakten. Kjøp litt aloe vera eller lignende og prøv igjen. Da skal du se du får bedre kontakt. :)

Skrevet

Er det noe annet man kan bruke? funker det feks med fuktighetskrem? Hårgele?

Sikkert dumme spm, men jeg er så utålmodig at jeg ikke vil vente til i morgen...

Hvor får jeg tak i aloe vera-gele? Apotek? Dagligvare? Andre steder?

Skrevet

hehe..ville ikke brukt hårgele iallefall, veldig klissete.. :) Aloe vera tror jeg du får på en vanlig meny butikk altså.. Men den er også kanskje stengt nå.. :)

Skrevet

Jeg har angelsoud, og fant lyd i 9+2....

Hadde ikke noe gele-aktig i huset, men bruker massageolje. Babyolje kan sikkert også brukes:)

Skrevet

Takk, på`an igjen!

Prøvde med babyolje, og fant den! Den var fortsatt litt vanskelig, men nå var jeg HELT sikker på at jeg hørte den. Displayet greide ikke å oppfatte frekvensen, men det er ikke så nøye. jeg vet iallfall at hjertet slår!

Skrevet

Så bra!! Da hadde det litt å si med gel eller olje mellom magen og den dingsen. Godt å høre at det er liv, ikke sant!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...