Gjest Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Vet at det sikkert ikke er ondt ment men likevel.. Det er jo for eksempel ikke stuerent å kalle en jobb for "negerarbeid" og å kalle noen for "kjerring" er jo heller ikke særlig sympatisk . Menn kan jo kalle oss for det, provoserende for oss selv om de kanskje ikke mener så mye med det. Så jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så greit at blond skal være synonymt med mindre intelligent. Flotte damer kan med andre ord ikke være smarte... Makan.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Eg ser den men det er eit uttrykk og ikkje noko vondt meint i det heile tatt. Celina Middelfart er eit godt eksempel på at blondiner kan vera intelligente. Den siste setningen din om at "Flotte damer kan med andre ord ikke være smarte" skjønnar eg meininga di i men er det da bare blondiner som er flotte damer??
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 Hårsår? Jeg er blond,(men farger mørkt hehe) og tar det ikke til meg,er jo bare ett uttrykk
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #4 Skrevet 28. juli 2009 ja jeg forstår det, men kjenner der irriterer meg lell. Det ligger jo ikke noe vondt bak "negerarbeid" heller - det er jo også bare et uttrykk men ikke akseptert.
snartmammapåny Skrevet 28. juli 2009 #5 Skrevet 28. juli 2009 Nå er jo "neger" et sjelsord da, noe jeg ikke mener "blondine" er. "Blondine" i denne forstand er mer et spøkeord. Det er forskjell på å være blond på hode(blondt hår) og blond i hode.
LadyLuck & Skrevet 28. juli 2009 #6 Skrevet 28. juli 2009 "kjerring" stammer jo fra Kjering.. å ha noen kjer (kjær)
Kakeåndsen Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 Oi! Jeg er blond selv, og bryr meg ikke det døyt om sånne ting. Hvis noen skulle anta at jeg er mindre intelligent fordi jeg er blond, så dem om det. Synes det bare er morsomt jeg, da skal det ikke så mye til for å imponere;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå