Gå til innhold

kan mor å far ha permisjon sammen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

sånn at begge er hjemme sammen noen uker? eller er d sånn at jeg må tilbake i jobb når far har perm??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kan dere ikke. Eneste unntaket er at far har krav på 2 uker fri etter fødsel, men om disse er lønnet er opp til arbeidsgiver.

Når far har permisjon må du enten jobbe, ta ut ferie, ta fri uten lønn el, dere vil ikke få betalt permisjon begge to samtidig. Kan jo uansett være greit å la far og barn være alene litt uten mor hengende over seg da ;-)

Skrevet

når jeg skal søke perm så starter Stønaden 16.11.2009 til 01.10.2010, skal jeg skrive d på søknaden? som jeg leverer på jobb??? eller må jeg trekke fra 10 uker som far skal ha.. å skrive når jeg evt skal jobbe i 2 uker slik at far kan ta ut litt perm, eller kan vi ta d som d kommer ettervært??

Skrevet

du må søke din arbeidsgiver om permisjon for de ukene du skal ha. Far må søke sin arb.giver om sine.

Skrevet

okay, takk for svar:)

Skrevet

Mor kan ta ut ferie eller ta ulønnet perm de ukene som far tar fedrekvote.

Det er ingenting i veien for å være hjemme samtidig med folketrygden betaler ikke for begge samtidig. En forelder kan ta ut 50% perm og den andre 100%, maks.

Skrevet

Jo, Alva, med de nye reglene kan mor og far ha tilsammen 150% foreldrepenger samtidig så lenge far tar ut fedrekvoten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...