Gå til innhold

Vann i kroppen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke gravid.

Jeg har masse vann i kroppen, spesielt i føttene og i noen ledd. Det er faktisk kjempevondt og jeg må sitte så mye som mulig fordi det er vondt å gå.. Det "beveger" seg rundt på en måte, fra ett sted til et annet. Føttene kjennes varme og litt hovne ut, og de er rødflammete noen steder.

Noen erfaring med dette? Burde jeg dra til legen? Finnes det "medisiner" mot dette, eller andre tips? Mer salt kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville unngått salt da dette binder væske i kroppen. ville tatt en tur til legen..

Skrevet

Mindre salt er det rette. Salt binder vann i kroppen. Og så mer rent vann. Te og kaffe er vanndrivende. Også cola og alkohol.

Og ja, du burde ta en tur til legen med dette. Kan være underliggende årsaker som skulle vært utredet.

Der finnes vanndrivende, men leger er ganske tilbakeholdne med å gi dette, da det kan påvirke f eks hjertets rytme og arbeid.

Skrevet

Jeg spiser faktisk veldig lite salt men spurte siden jeg hadde hørt noe om dette med vann og salt.. Jeg drikker også veldig mye rent vann, flere liter om dagen. Kan det hende at jeg drikker for mye vann?

Ble litt bekymret nå, hva mener dere kan være underliggende årsaker? Skal bestille legetime men ble litt skremt nå??

Skrevet

Slapp av:)

Jeg har hatt en god del vann i kroppen sånn før mensen. Og da har det vært opp til 4 kg vektøkning pga dette. Så det kan være hormoner på litt "bærtur".

Der er utrolig mange ting som kan være årsak til ødem. Derfor kan ingen her si hvorfor du har dette. Og derfor er legen rette stedet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...