Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 HVordan gjør dere det? Synes det er så vagt forklart... HVor mange prøvedager før babyen får et måltid osv?
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Vi har blandet litt pulver med vann/mme alt ettersom hvilken type det var og laget den litt tynnere enn vanlig grøt. så har vi gitt en 4-5 små ts-skjeer av dette første gangen. Med minste måtte vi fort opp i full porsjon pga manglende vektoppgang, så da brukte vi bare en god uke fra første smaksprøve til full porsjon, det gikk veldig greit.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 Synes det høres utrolig tikrevende ut med alle matvarer en innfører... Fra seks mnd har de jo også middagsglass... Holder dere på slik med hvert enkelt glass? Og når er barnet stort nok til å spise en matvare det ikke har smakt før uten gradvis tilvenning?
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #4 Skrevet 28. juli 2009 Vi har startet med grøt og gitt det i minst en uke før vi har introdusert noe nytt. Deretter har vi gitt smaksprøver fra det vi lager selv Har vi f.eks hatt gulrøtter og poteter til middag, så har vi most og latt babyene fått litt av dette osv. Gikk mye smaksprøver av vår mat og ikke så mye glass i starten i hvertfall. Er dyrt med glass og enkelt å gi egen mat ;-) Når de har fått fast føde i ca 1-2 mnd har vi sluttet med denne gradvise tilvenningen og latt dem få mat mer fritt, både av middager, pålegg på skive osv.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #5 Skrevet 28. juli 2009 Det var det jeg lurte på....Kan jo ikke holde på slik inni evigheten, og slik jeg har forstått det skal de da liksom få kokt gulrot hver dag i en uke. VI har IKKE kokt gulrot til hver eneste middag.
Gjest Tale30 Skrevet 28. juli 2009 #6 Skrevet 28. juli 2009 Det jeg sliter med er å tilpasse mengden amming når hun får banan på morgenen, og to grøtmåltider eventuelt et grøtmåltid og et middagsglass. Jeg syns hun har blitt markant tyngre nå en mnd etter at vi introduserte fast føde og jeg er redd for at jeg gir henne for mye mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå