Gå til innhold

kvalm nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nesten hver kveld når jeg har lagt meg så er jeg litt sånn uvel i magen, men har bare vært så lite at jeg ikke bryr meg om det el noe.

Men i går når jeg la meg, ble jeg plutselig veldig kvalm. Og lillegutten i magen sparka og dreiv i hele går, så tror ikke det er noe galt, men syns det var så rart, for jeg måtte gå på do for å kaste opp, skikkelig.

Har ikke merka noe til det i dag så. Men kan det være at han ligger å presser ett sted el sparker a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her! Kommer seint på ettermiddagen og utpå kvelden,her en natt våknet jeg av at jeg var utrolig kvalm!

 

Lurer på om det er magen som presser på noen nerver eller noe ja,har vært en stund siden jeg har klart å ligge på ryggen også fordi jeg blir kvalm av det,så kanksje det er noe av det samme?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja lurer på om det kan være det.. Blir kvalm el sånn uggen av å ligge på ryggen jeg også, men trodde liksom ikke at jeg skulle kaste opp av det. Men har kun skjedd en gang da..

Godt å høre at det er andre å å ikke meg. følte meg litt dum når jeg la ut innlegget så la meg som anonym da men... hehe!

takk for svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er desverre ganske vanlig, i både det forrige og dette svangerskapet har jeg blitt kvalm igjen på slutten. er fordi babyene ikke akkurat blir mindre inni der, dermed får tarmer, innvoller og magesekk enda mindre plass og kan "komme i klem", og dette fører ofte til at magesyren ligger og flyter mellom magesekk og spiserør og irriterer, noe som igjen fører til kvalme.... LITE morsomt...!

 

Og når riene startet, og dette ble kombinert med smerter og mer press under riene, førte det jo til at jeg kastet opp under hele fødselen... kjempegøy...! :/ ikke visste jeg det var vanlig å kaste opp under fødsel generelt, så i tilfelle dere heller ikke er klare over det, er dere herved "advart" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja, får bare håpe at dere (og jeg) slipper unna, og ikke hadde trengt å vite sånt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slettes ikke nesten alle som kaster opp under fødsel, noen gjør det, ja, men ikke så mange at en kaller det vanlig - vet dette fra flere bekjente som er jordmødre, så de har vel "statistikken" i orden;) Syns det er nok å grue seg til om vi ikke skal tro at alt som er ille under en fødsel med stor sannsynlighet rammer en selv!

Det at dere blir kvalme på rygg er fordi dere får vena cava syndrom, noe som betyr at de store blodårene - venene - bak mot ryggraden blir presset sammen av den store livmoren. Dermed blir en uvel, svett, kvalm og svimmel, og kan svime av dersom en ikke snur seg på siden. Det er vanlig, og derfor anbefales ikke gravide over 6 mnd å ligge lenge på rygg. Selv klarer jeg kun ca 1 minutt før jeg blir uvel, så på de siste to UL har jeg måttet snu meg på siden nesten med det samme. Det at dere kaster opp er sikkert mest fordi det er trangt for magesekk og tarmer som dere skriver:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja, jeg fikk høre av jordmødrene at det var helt vanlig, og kjenner mange andre som også kastet opp under fødselen, nesten like mange som ikke gjorde det :) :) selvfølgelig er det ikke noe nesten alle gjør, men når det gjelder fødsler skal det nok litt til for at noe blir uvanlig siden hver eneste fødsel er ulik en annen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...