Gå til innhold

Har noen ett tips som kan hjelpe meg?! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er dette med jobb da.. har havnet i en liten knipe, så visst noen har noen råd, så blir jeg utrolig takknemlig! :)

Vi prøver å få barn no. Har lenge hatt lyst på, men tiden med en "sikker" fremtid har ikke lagt til rette før no. da tenker jeg på att jeg kun har hatt jobb som ekstrahjelp i en butikk. Jeg har lagt på ca en 30 til 120 t i måneden.. noe som har vert veldig stressende med tanke på att man aldri vet hvor masse timer jeg evnt har neste mnd.. :/ samboeren min har fast jobb. Så fra å gå som ekstrahjelp, var planen å få heltid, men slik gikk det ikke. De ville ikke ansette noen av oss "ekstrahjelper", men ville ha en "utenfra". Jeg har jobbet som ekstrahjelp i 3 år no, og no føler jeg att det er nok. Vil selvfølgelig ha noe fast. Men jeg trives så godt!

Så er spørsmålet som veldig mange andre har hatt også, skal jeg si opp, og leite etter noe fast, eller skal jeg holde ut i jobben som "ekstrahjelp". Da tenker jeg på att å få ny jobb, for så å endelig lykkes å bli gravid blir litt sleipt?

Men samtidig så holder jeg ikke ut der jeg er no, med å aldri vite hva som skjer fra måned til måned..

Er det noen her som har vert borti det samme, som kan dele med meg hva avgjørelsen ble? :)

Den "letteste" veien å ta er å bli værende, siden de kjenner til alt sammen, men samtidig så gnager det så veldig å ikke ha den faste prosenten med timer.

Men likevel har jeg faste dager og timer jeg jobber, det har jeg alltid hatt, men på papiret står det fremdeles bare ekstrahjelp, og da kommer man ikke så langt. :/

Noen synspunkter? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror der er noe med at etter en viss tid som ekstrahjelp, så er en automatisk fast ansatt. Og jeg lurer på om det ikke er etter 3 år. Jeg er ikke sikker på dette her, men mener vi fant noe om dette for vår mor som ikke fikk fast ansettelse, men gikk under tittelen ekstrahjelp i mange år.

Skrevet

Ja, jeg mener no det egentlig bare skulle mangle, vertfall å kanskje kunne blitt prioritert kanskje.. men i stedet så steg jeg noen kr i lønn, som "plaster på såret".. :/ Jeg vil liksom ikke gå rundt å bekymre meg fra tid til annen. Men de har vel ikke lov å sparke meg, visst vi no blir gravid, fordi det bare står ekstrahjelp i papirene?

Hi.

Skrevet

hmmm. vrient. du kan jo snike på andre jobber jevnlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...