Gå til innhold

legekontoret vil ikke hjelpe meg:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

de har dårlig tid, det er ferie... er "bare" 5 uker, så fikk ikke komme å ta en hcg test... er så sikker på at dette har gått galt... vil vite det... men måtte vente i over en uke... da kunne jeg ringe igjen... huff, nervene mine kommer til å være helt ødelagt:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen grunn til å tro at det har gått galt?

Dersom du ikke har det, så er det nok bare å ta det helt med ro:)

Skrevet

jeg hadde alle symptomene....kvalme, ømme pupper, halbrann, murringer...osv, men nå er alt borte... puppene er ikke engang ømme lenger.... har hatt to aborter før, men det var sa og med 1 mann (og eneste) hadde jeg truende abort med masse blødninger og diverse...det tok litt på nervene samtidig som jeg var proppet med hormoner. dessuten kjenner jeg på meg at det er noe som er galt, det er bare ikke riktig... jeg blir seff lei meg hvis det er sånn, men forbredt... vil ikke gå med en død klump i magen.....

jeg hadde følt meg mye bedre om jeg bare hadde fått vite enten eller....

Skrevet

>Fikk du ikke tatt en hcg test? Det er ganske rart. Har jobbet på legekontor i årevis og det tar jo ikke lange tiden. Men de har akkurat samme testene på legekontor som de har på apoteket så du kan stole like mye på de du kjøper selv. Eller ta kontakt med legevakta på kveldstid og si du ikke fikk hjelp av fastlegen.

Skrevet

Symptomene pleier å gå vekk. Det er helt vanlig!

Ikke bruk tiden din på å være redd før det har kommet noen grunn til det. Prøv å kos deg, og nyyyt at du er gravid:)

Skrevet

Om det nå har gått galt, så vet du vel at hcg finnes i kroppen i flere uker etterpå likevel?

Det eneste som egentlig kan bekrefte/avkrefte er en UL - og da for å se om hjerter slår eller ikke. Vet ikke hvor tidlig dette kan gjøres, men var selv til UL i uke 6, og da så jeg hjertet. Jeg mistet nemlig en gang i uke 7, så da fikk jeg en UL i uke 6 i svangerskapet etterpå bare for å bli beroliget.

Skrevet

Altså, dere to siste... HI snakker jo garantert om å måle hcg-nivået i blodet ved en blodprøve, ikke om å ta en vanlig graviditetstest. Om man tar to slike blodprøver med noen dagers mellomrom kan det så absolutt si noe om hvorvidt det er levedyktig svangerskap. Eneste måte å få en indikasjon om dette på før embryo er stort nok til at man kan påvise hjerteslag ved ultralyd.

Skrevet

Veldig vanlig at symptomene blir mindre og/eller forsvinner i løpet av uke5-8. Forstår at du er bekymret og at det tar på å ikke vite. Legekontorene har det travelt da det fremdeles er ferieavvikling, derfor må de ta det som haster mest. Men du kan jo prøve hos privat gynekolog hvis du er villig til å betale.

Ønsker deg uansett lykke til og håper det går bra!

Skrevet

takk for svar:) kanksje jeg har lest for mye på nettet. men føler bare at det er noe galt... men jeg må vel bare vente da:/ jeg mente en stigningsbl.prøve ja.... gynekologer tar vel ikke det?

Hi

Skrevet

Vet ikke om de tar stign prøve, men de tar ultralyd.

Skrevet

okay, men det er jo uansett for tidlig så da må jeg vel bare vente:(

Hi

Skrevet

Om du ikke har andre "symptomer" enn at du "føler" at noe er galt så slapp av, alt er i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...