Gjest yrild Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Vi skal gifte oss 15 august og jeg ser det ikke for meg at jeg må ta av og på kjolen for amming kl 23 og kl 02.... Knotten er jo også 7 mnd og spiser godt med middag og grøt + masse pupp på dagtid. Så nå lurer jeg på om vi ikke skal natt avvenne. Hvordan gjorde dere det? Og hva er "natt"? Stumpen tar ikke flaske... så det er jo litt av problemet ifh til bryllupet! Ideellt sett ville jeg gjerne puppet kl 23 og at han sov til 7 (som han gjør nå), men kan jo ikke puppe 23 i brylluppet så kanskje jeg må avvenne med å amme kun kl 5 og så vri det etter bryllupet og amme kun kl.23? Tips? Råd? Meninger?
Gjest yrild Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Han ammes 23, 02 og 05 (alt ca tider) om natten.
mamarama og lille banan Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 en skulle tro det kan gå an bare pass på å ikke vær i rommet med ham når han skal nattavvennes, så han ikke hører deg og kjenner lukta av melka.
blomsterjenta Skrevet 28. juli 2009 #4 Skrevet 28. juli 2009 Hei hei! Så gøy med bryllup - det blir nok fint, og dere har jo god tid til å avvenne, vil jeg tro. men bare kast dere ut i det, jeg angret på at ikke vi hadde gjort det tidligere. Det aller viktigste er å være konsekvent og bestemt. Ork å høre ham skrike endel, selvom det er slitsomt. Det føltes merkelig å være fratatt det eneste hjelpemiddelet som man vet kan stilne skrikingen! Jeg visste jo at det bare var å gi puppen, så ville hun sovne - Vi gjorde det i forrige uke(da 8mnd) - på denne måten. Natt 1: ammet henne da hun skulle legges kl 19. Hun fikk en flaske med 120 ml mme (drømmemåltid, dvs vekket henne ikke, spiste i søvne i armene mine) da jeg la meg kl 23. kl 02 våknet hun som vanlig og ville ha pupp. Jeg tok henne opp. Tok på meg en tykk genser, for å prøve å stenge inne noe av melkelukta(har lest et eller annet sted at dette er lurt) Roet henne så godt det gikk med smokk og flaske med vann. Skrudde ikke på lyset, men tok henne iopp av senga når hun gråt som verst. Hun ble eitranes forbanna, dyttet vekk flaska og smokken, men etter en times tid, etter at jeg hadde tatt henne opp og lagt henne ned igjen ca ti ganger, så roet hun seg - og sovnet. Sov resten av natta til kl 06 (som vanligvis er morgen)- hun som pleier å våkne tre ganger på natta! Utrolig. Natt2: Ammet da hun skulle legges kl 19 - og flaske som kvelden før, da jeg la meg. Vi hadde avtalt at pappaen skulle ta denne natta. Hun våknet som vanlig i 02 -tida, han roet henne på 10 minutter! Vann på flaske smokk og byssing i mørkt rom. Sov resten av natta! Natt 3: Identisk med natt 2. Natt 4: Ingen oppvåning før kl 06! Det gikk altså helt som smurt! Nå er vi på natt 8, og de to siste nettene har hun gnyet til et par ganger men roet seg med en gang med smokken. Og jeg trodde vi kom til å ha en veldig stri tørn foran oss, i og med at hun har våknet tre ganger for mat de siste ukene. Dette med at mor tar første natten, hvis babyen har vært vant til pupp, og derfor mors kos om natten, var et tips jeg plukket opp her inne, syns det hørtes lurt ut, for å ikke "sjokkere" helt med å ta bort både mors kos og puppen på en og samme gang, men gjøre det gradvis. Men mange anbefaler å gå helt "cold turkey" og la far gjøre det fra første natta. Andre igjen mener at det kan være lurt å ta vekk ett og ett måltid. Men hvis Knotten din spiser godt på dagen, så er det jo ikke maten han egentlig vil ha på natten, men kosen - for vanens skyld. Jeg anbefaler å kutte tvert - man tåler et par netter med lite søvn og masse skrik, forhåpentligvis får dere sove natta gjennom ganske snart! - det er i alle fall min erfaring Skjønner at det er litt vanskelig at han ikke tar flaske, da kan man jo ikke gi vann. Men hvis han tar smokk, så er det bare å bruke den og bysse og roe ned slik dere pleier å gjøre hvis han er urolig. Lykke til både med giftermål og nattavvenning!
Gjest yrild Skrevet 28. juli 2009 #5 Skrevet 28. juli 2009 Ikke noe smokk heller nei... men han kan få vann fra imsdalflaske eller tutekopp selv om jeg skjønner ikke hvordan det skal gå til iom at han ikke er våken, bare skriker... men takk for råd og oppmuntring :-) Vi får nok bare hoppe i det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå