Gå til innhold

Bekymra for jenta vår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om ho har hovudverk, og har hatt det lenge. Skriker kvar natt, sutrar kvar dag. Den eine gongen eg har fått noko fornuftig ut av ho klappa ho seg på hovudet då eg spurte kor det var vondt. Veit at ein ikkje kan stole heilt på små barn når det gjeld smerter men dog. Ho klorar seg i nakken (forsøk på å få vekk smerten? EG gnir meg alltid i nakken ved hovudverk), det er verst når ho har vondt, då kan ho klore og klore med mindre eg held hendene. Eg veit at ho har vondt (har gitt ho paracet nokre gongar med god effekt), veit berre ikkje kor.

Då eg sette meg ned og tenkte gjennom symptom kom eg på at ho av og til "forsvinner" litt. Ho kan stå og lene seg inntil ein vegg og vere heilt fjern i blikket. Eg kan snakke til ho utan reaksjon. Først når eg går bort og tar på ho får eg kontakt. Det kan vare fleire minutt, men det har ikkje skjedd mange gongar og det er ikkje så lenge sidan det begynte trur eg.

Nokon som veit noko om dette?

Skal forresten på barneklinikken i dag (er under utredning for matvareallergiar, har hatt mykje mageproblem og dårleg vektoppgang, men bedre etter vi slutta med melk), og skal ta det opp då.

Kjenner eg er bekymra, og det er eg slett ikkje vant til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke si jeg vet noe om det du beskriver, men det er nok lurt å ta det opp på barneklinikken. Da kan de undersøke jenta di, slik at du kanskje kan få et svar. Ikke noe godt å gå rundt å bekymre seg!

Skrevet

Tror jeg har sendt deg pm, skrev ihvertfall en, men glemte å se om jeg fikk kvittering. Send meg pm hvis du ikke har fått den

Skrevet

Takk for svar.

Snakka med lege i dag, men det var på gastro, så han hadde ikkje så mykje å bidra med når det gjeld dette her. Han meinte at det ikkje skulle vere magen som var problemet (har etter mykje mageproblem vore melkefri i 4 mnd, alle andre blodprøver var fine), men vi skal inn igjen i morgon og ta alle blodprøver på nytt, og så skulle han snakke med overlegen og finne ut kven han skal henvise oss til. Antar det blir nevro.

Synest det er "ekle" symptom dette, håpar det er nokon som veit noko om det her inne...

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men sender deg varme tanker.

Som mamma selv, forstår jeg godt bekymringene dine og håper dere får god hjelp på sykhuset.

Det beste du kan gjøre er å forsette som du gjør med å stå på for å finne ut hva det kan være og sannsynligvis finnes det god behandling når de finner årsaken.

Skrevet

Sånn har jenta mi og holdt på.

5 leger sa hun ikke feilte noe,men jeg gikk til privat øre ,nese,hals lege med henne.

Og hun hadde masse væske i mellomøret og må sannsynligvis få satt inn dren.

Dette er ganske vanligt,så kanskje en ide å sjekke det.

Er grusomt når de små har vondt og en ikke vet hvor og kan hjelpe dem.

Skrevet

Skal nevne det for legen neste gong. Er det lett å finne ut av slikt? Øyrene til jenta vår har blitt undersøkt igjen og igjen denne våren, men ein ser det gjerne ikkje ved "vanleg" øyreundersøkelse?

Skrevet

Alle de 5 legene undersøkte ørene uten å finne noe.

Han spesialisten bare kikket i ørene han og.

Han sa det var ikke rart hun hylte.

For når de ligger øker trykket i ørene og da gjør det vondt.

Skrevet

Tenker på ørene jeg også..... Håper dere finner ut av det:)

Skrevet

Det at hun ramler bort kan være et tegn på barneepilepsi. Gutten min hadde mye nattskrekkanfall og vi fikk tatt EEG av ham for å utelukke epilepsi. Jeg husker ikke helt hva de anfallene der man ramler bort heter, men prøv å google det. :)

Skrevet

Hvor lenge har hun holdt på sånn da ??

Skrevet

Vet ikke ang smertene. men det at hun "forsvinner" trenger ikke være et symptom på noe galt. Mini gjør også det, ganske ofte faktisk. Var litt bekymret, men mamma sa at både jeg og lillesøster gjorde sånn, at det virket som om vi bare tenkte på noe. Lillesøster kan "dette ut" sånn fremdeles, det er ganske morsomt :) Har snakket med en lege også, han var ikke bekymret for det.

Håper det går bra med jenta di!

Skrevet

Ho har holdt på med så mykje så lenge.

Mageproblem + dårleg vektoppgang sidan ho begynte med fast føde (sept. i fjor). Laus avføring/diaré sidan alltid. Skreke/sutra både på dagtid og om natta sidan ho begynte med fast føde. Har trudd det var magen som var problemet sidan diaréen så å seie blei vekke då vi slutta med melk. Har klort seg sjølv lenge, sikkert sidan i vinter ein gong. Det at ho har "blitt vekke" har eg berre sett dei siste vekene, kanskje ein knapp mnd.

Skrevet

Hvis trykk i ørene kan være en årsak, så kan man måle trykket i ørene med et apparat. Det gjorde de med min gutt. Det er sikkert ikke like lett å bare se inn i ørene alltid.

Håper alt er i orden med jenta di.

Skrevet

Har to eks-allergikere, og det påvirker mye rart ved adferd også. F.eks. så ble vår eldste meget urolig og sint da hun hadde fått i seg melk, soya, fisk eller egg.

Min bror er og var meget allergisk som barn, og han klødde alltid som besatt i hodet da han spiste honning. Han var jo stor nok til å forklare det og var jo vant med å være allergisk mot mye.

Lykke til iallefall:)!

Skrevet

Har to eks-allergikere, og det påvirker mye rart ved adferd også. F.eks. så ble vår eldste meget urolig og sint da hun hadde fått i seg melk, soya, fisk eller egg.

Min ene bror var meget allergisk som barn (han er fortsatt ganske allergisk bare mot andre ting), og han klødde alltid som besatt i hodet da han spiste honning. Han var jo stor nok til å forklare det og var jo vant med å være allergisk mot mye.

Lykke til iallefall:)!

Skrevet

Ja, si alltid samme ting to ganger, he-he;)!

Skrevet

Har ikke lest alle svarene dine, og dette er sikkert banalt og allerede testet og forkastet- men drikker hun nok? Jeg får migrene-vondt i hodet om jeg ikke får i meg nok drikke, og da går jeg også kronisk og tar meg til nakken (kjennes ut som jeg stivner i nakkemusklene, helt jævlig rett og slett), i tillegg til at jeg blir sløv og apatisk når det har stått på en stund. Man blir rett og slett utslitt av å ha så vondt, både psykisk og fysisk.

Men det helt geniale er at å tømme i seg en halvliter vann og deretter drikke jevnt et glass vann i halvtimen en stund kurerer det så kjapt at jeg kan sitte og kjenne på at smerten slipper :) -Bare så synd at hver gang det skjer, så er jeg overbevist om at det er ALT for vondt til å "bare" være væskemangel igjen, så jeg bruker gjerne et halvt døgn på å sose rundt og forsøke alt mulig annet først. Snakker om selvinnsikt, heh... :P

Skrevet

Eg synest ho drikker bra på dagtid (kanskje 5-6 dl i tillegg til det ho får i seg gjennom mat), men ho er ofte tørst om kvelden. Våknar som regel ein gong eller to om kvelden og drikker vatn (drikker ofte mellom 1 og 2 dl i løpet av natta). Av og til når ho skriker om natta er det nok med vatn så sovnar ho igjen. Men ho pleier å drikke om kvelden før vi legg oss, skrikinga startar som regel seinare på natta. Legen vi snakka med i dag syntes forresten det ho får i seg av mat/drikke høyrdes fint ut, men det kan jo vere for lite drikke likevel.

Det fine med ein sånn teori er jo at det er veldig lett å undersøke, no skal eg bevisst gå inn for å få ho til å drikke meir. Det verste som kan skje er jo at eg må bytte eit par bleier.

Takk for tips.

Skrevet

Jeg må bare spøre du som hadde vært hos spesialist med ørene, må man ha hennvisning eller kan man bestille time selv??? Jeg har en gutt som klorer seg til blods i ørene men legene sir det ikke er noe galt har vært hos 3 forskjellige:0( får så vondt av han når han holder på...

Skrevet

Dette kan meget godt ha sammenheng med magen! Du har en pm. Er du i Oslo, send meg en pm i såfall. Du bør prøve en akupunktør som er vanvittig flink! Hun holder til i Oslo.

Gluten er også noe som ofte følger melkeallergi/intoleranse. Og da er diare typisk. Hvis tarmen har fått kjørt seg under melkespising, er det antagelig blitt det vi kaller utett, gluten er den neste store skurken, gluten har såpass sterk virkning når det er ufordøyd at det kan skape adferdsproblemer, som autisme, schizofreni, adhd. Giften går nemlig til hodet, dette er ikke hokkus pokkus. Alt vi spiser er kjemi.

Nevn dette for legen, får du hun symptomfri med eks melk og glutenfri, kan du etterhvert som tiden går prøve deg frem med litt. Men vent en god stund, gjerne et halvt til helt år, slik at tarmen får helet seg. En allergi intolerans følger veldig sjelden alene.

Stor klem

Skrevet

Jeg ville tatt en tur til manuell terapeut for å få sjekket nakken, ryggen hennes. Mange barn har låsninger i nakke som kan gi mange forskjellinge symptomer. Spesielt barn som har vært igjennom harde fødsler (m/tang e.l.) eller keisersnitt.

Behandlingen er gratis og en trenger ikke henvisning fra lege. Her er en liste over manuell terapeuter som behandler barn:

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85

Skrevet

Takk for tips dåke siste og.

Ser ikkje for meg at det er låsningar og slikt som heng i etter fødselen (kjapp og grei fødsel, ingen komplikasjonar, + at ho hadde det heilt fint, var ei lita solstråle heile dagen fram til ho begynte med fast føde ved 10,5 mnd), då burde det vel vore problem heile vegen?

Snakka med gastro-legen om å prøve glutenfri diett, og han sa at det skadar heilt klart ikkje å prøve dersom prøvene er negative no og, prøvene er jo aldri 100% sikre. Kjem nok sikkert til å prøve glutenfritt, når vi har fått svar på blodprøvane vi tok i dag.

Skal nevne øyrene for legen neste gong.

Skrevet

Da min eldste var 8 måneder satte han seg ofte opp i sengen om natten og holdt seg på hodet mens han skrek av smerte.

Han ble også fjern, faldt ut i perioder. Paracet hjalp ikke.

Barneklinikken fant ut at han hadde migreneanfall.

Er et godt råd å få sjekket ørene, og videre oppover om ørene er fine.

Lykke til

Skrevet

Migrene faktisk? Har aldri tenkt over at så små barn kan få det. Korleis fann dei ut at det var migrene det var? Korleis virka han når han "falt ut?" Kor lang tid, kva gjorde du for å få kontakt igjen etc?

Og korleis blei/blir det behandla?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...