Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg lurer på om begge våre søte så har plattfot. Dei går veldig på innsida av foten, og hælen er "bøyd ut" og ser nøyaktig ut som fig. 6 i denne linken.

http://www.haukeland.no/metodebokorto/metodebok_leger/andre_fotdeformiteter.htm

Guten vår har i tillegg eit litt "rart" ganglag (ser det spesielt når han springer) som har gjort at eg utallige gongar har undersøkt om skoene er for små eller noko.

Føler meg ganske slem for ikkje å ha lagt merke til det før, han er snart 4 år. Merka det egentlig fordi eg har sett så mykje på føtene til lille (snart 21 mnd) og oppdaga at dei er akkurat like.

Kan det vente til 4-årskontrollen (fyller 4 i slutten av sept.), eller skal eg ta kontakt med helsestasjonen før det? Skal forresten snart på helsestasjonen med lille (vaksine), så kan jo ev. ta han med då og få ho til å sjå på begge...

Nokon som har barn med plattfot? Kva blir gjort med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke alle barn plattfot da? Opp til en viss alder?

Skrevet

Så vidt eg har forstått er dei fleste barn plattfot i ein eller annan grad mellom 0 og 2 år. Guten vår er snart 4. Lille er det sånn sett ikkje så nøye med enno, ho er berre 21 mnd.

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Minsta har ekstrem plattfot, ekstrem hulfot og en annen leddfeil vi ikke har fått diagnostisert enda. Jo, alle barn har en grad av plattfothet, men det trodde jeg de hadde vokst fra seg når de er fire..

Greit å sjekke en gang for mye:) Ja, hvorfor ikke ta med han neste gang..da får du sjekket og slipper og tenker mer på det.

Jenta mi bruker ortoser opp til knærne og spesialsko / ortosesko, hun må antakeligvis bruke det så lenge hun er i vekst..så vil si ganske maange år:) Ellers er vi ofte hos ortopediklinikk og støper nye ortoser ( skinner av gips ) og får nye sko..og hos ortoped på sykehus og fysio en gang i mnd:)

Det at hun bruker ortoser er liksom selve behandlingen, også tøyer vi og bøyer endel ila dagen..nå sier de at hun ikke trenger operasjon, men det går de litt fram og tilbake på.

Skrevet

Ok takk for svar.

Tar han med på helsestasjonen i neste veke og høyrer kva dei har å seie. Eg trur ikkje han er plaga av det, men det er vel kanskje plagsomt likevel når ganglaget blir rart? No veit eg jo ikkje om det er derfor han går litt rart, kan jo vere han berre ER sånn.

Jaja, hs skal få uttale seg på tirsdag :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...