Gå til innhold

Lurer på om vannet nettopp gikk!!! HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet nettopp av at det rant veske ut av meg. Det lukter ingenting og er ganske blankt...

Vi hadde sex for flere timer siden, og jeg tenkte det kanskje var litt sæd som rant ut, sånn som av og til skjer.

Men det stopper ikke. Føles nesten som jeg ikke har kontroll på blæren og at jeg bare tisser på meg....

Men jeg har ingen rier overhodet!!!! Noen som vet??? Skal man ha rier? Kan vannet gå uten at man merker noe mer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, vannet kan gå uten at man får rier med en gang. Det er ganske vanlig at det tar litt tid før riene kommer.

Ring føden du. Det skal man gjøre. Og så kan du sikkert (litt avhengig av hva de sier på føden din) vente på riene;)

Lykke til:D Heldiggrisen.

Forresten, fostervann lukter litt anerledes enn utflod f.eks. litt søtere sier de... Om det fortsetter å renne er det sikkert vann. Sæd er jo ikke store mengdenen (det bare føles slikt).

Skrevet

jepp, vannet kan gå uten rier. usikker? ring føden. Lykke til:)

Skrevet

Jeg vet ikke om det er vannet som har gått hos deg, men riene vil vanligvis begynne etter at vannet har gått, hos noen like etter mens hos andre bør de ha startet innen ett døgn etter vannavgang (ellers vil riene bli satt i gang (ihvertfall v/KK i Bergen). Dersom du mistenker vannavgang skal du dessuten ringe fødeavdelingen, slik at "de vet om deg" og kan råde deg videre. Kanskje du får komme inn på en sjekk også..?

Kan jo absolutt høres ut som om det er vannet som har gått hos deg, håper det for din del og at riene tar seg opp snart!! Er førstegangs selv, så har ingen erfaring med dette, men fostervann er visst ofte noe rosafarget. Skift truseinnlegg og se om det kommer mer og om det har farge.

Ble litt rotete dette her, men håper du forstår hva jeg har prøvd å formidle :-) Ønsker deg all mulig lykke til fremover!

Skrevet

Jada, riene kommer etter hvert, men de trenger ikke komme med en gang:) Det jeg mente over her.

Fostervann kan være rosafarget, eller klart. Om det er grønt eller brunt må du gi beskjed om det til føden, for det betyr at babyen kan være stressa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...