Kongeørna Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Er 26 fullgåtte uker. Sist natt var jeg på do 10-15 ganger. Masse kynnere. Ganske slitsomt, egentlig. Kjenner vel egentlig litt (mye) nedpress også. Egentlig er dette noe jeg ikke har lyst til å ta inn over meg Skal til jordmor på sykehuset på torsdag, og må vel fortelle. Lenge siden sist jeg var gravis, så kanskje det var sånn da og uten at jeg husker. Hva mener dere andre? Lyder dette kjent?
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Er 25+3 og merker nå at blæra begynner å bli liten Ikke så mye om natten-toppen 2 dobesøk da. Men på dagtid blir det en del. Har også en del kynnere nå. Trodde først de kom fordi jeg stresset ( har en gutt på 2,5år,så løper ofte etter han+at han er i trassalderen!!!),men de kommer uansett. Skal ta opp det med gyn min ved neste kontroll. Kan ikke huske at jeg hadde kynnere så tidlig forrige gang. Men når du snakker om nedpress-hva er det? Jeg kan umulig ha merket noe til det,da. Og hvordan er nattesøvnen og trøtthet hos deg? Her er den nemlig skikkelig dårlig. Er konstant trøtt på dagtid og våkner nå ved disse tider. Sover dessuten dårlig om natten-uansett når jeg legger meg! Kjipe greier!
Kongeørna Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2009 Med nedpress mener jeg at jeg kjenner det som om jeg må knipe igjen, på et slags vis?! Kjenner liksom at det trykker mot bekkenbunnen. Kan være at lille har lagt seg sånn til, det verker i urinveiene, føler nesten at hun griper rundt urinrøret og rister.... Hehe. Ser for meg et skikkelig troll der inne. Hadde tidlig kynnere med nr to også, men de ble akutt vondere siste døgn. Slett ikke rier, altså. Helt klart kynnere.
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Hmm..da kan det hende at jeg har kjent nedpress allikevel. For noen ganger føles det ut som ungen har tenkt til å komme ut eller at h*n hopper på blæra/bekkenbunnen! Skikkelig ekkelt,men det varer ikke lenge. Og jeg mener det går lang tid mellom hver gang dette skjer. Jeg trodde at kynnere var noe negativt-i hvertfall så tidlig i sv.skapet som vi er!? Hørte fra en venninne som også er gravid at legene så på kynnere som en slags advarsel for for mye stress o.l. Men er det ikke slik? Hvorfor får vi kynnere så tidlig som du og jeg??
Kongeørna Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2009 Kynnere starter hos alle fra uke 12, men førstegangsgravide kjenner det som regel ikke så tidlig. Det er ikke kynnerne som bekymrer meg, altså. Det ser jeg bare som positivt, det er jo livmorens måte å trene seg opp til rier på. Har kjent kynnere i mange uker allerede, ikke noe alarmerende i det. Men jeg har et konstant press mor motmunnen, og har hatt det siste døgn, samtidig som at kynnerne har blitt vonde. Derfor lurer jeg litt. Men skal altså på sykehuset på torsdag, så må nok nevne det der.
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Ok.Takk for svar! Kan i hvertfall slappe av når det gjelder kynnere. Jeg får se på det som noe positivt-som du gjør. Men jeg håper du får noen svar på torsdag,da. Hadde vært fint om du ville dele evt svar her inne. Jeg blir i hvertfall veldig nysgjerrig. Nå er de kvelden på meg. Håper å høre fra deg igjen. Lykke til på torsdag. Hilsen Mari.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå