Gå til innhold

når mammaèn er sykemeldt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ble 100% sykemeldt mens vi hadde ferie og da har jeg forstått at jeg har rett på og få tilbake ferien min?men vet dere om pappaèn også har rett på og få tilbake ferien?jeg er så dårlig at jeg klarer ikke og ta meg av datteren vår alene og ikke kunne vi sendt henne tilbake i barnehagen heller for hun er nødt for og ta ferie når vi har satt henne opp på ferie p.g.a ferieavvikling for de voksne i barnehagen.da ble det jo sånn at pappaèn måtte tatt seg av henne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror dessverre ikke det. Da måtte han også ha vært sykemeldt pga syk barnepasser e.l., hvis det er mulig. Men som sagt, jeg tror....

Skrevet

Han kunne kanskje bedt om å få utsatt ferien og brukt sine ti dager til sykt barn/syk barnepasser. Men tviler på dette kan gjøres i etterkant, skjønt han kan jo alltids høre med arbeidsgiver.

Skrevet

Han har nok ikke krav på å få tilgode ferien sin fordi han måtte ta seg av datteren sin :)

Mulig han kunne bedt om å få bruke av sine sykt barn/barnepassers dager istedetfor ferie, men tviler på at arb.giver vil godkjenne en slik forespørsel i etterkant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...