Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Nå som de er små lærer jeg dem bokstavene og å lese og skrive. De er allerede på vei til å bli tospråklige, og det tredje språket kommer nok om noen år. Da har jeg også tenkt å introdusere dem til Warhammer eller et lignende spill. Så de kommer nok til å bli det som vi ser på som nerder. Men er det noe å bekymre seg over? Nerder er jo ofte litt asosiale og annerledes, men jeg har jo sett for meg at de også skal være aktive i en eller annen idrett de liker og det går jo bra sosialt med dem nå i barnehagen. Hva er deres meninger?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Dumma.......nerder er ikke noe man sår og vanner opp. Barn er født med egen personlighet og det begrenser seg hvor mye man klarer å påvirke denne. Er selv gift med en nerd og han er bestandig festens midtpunkt og er veldig underholdene og morsom og får utrolig god kontakt med alle han møter. Er en veldig god pedagog også. Barn som ikke er interesert i tall og bokstaver klarer man ikke å nerde "opp" heller ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Du kan ikke lage nerder. De er født sånn, de;) Å kunne mye om flere ting, er ikke å være nerd. Det er å være kunnskapsrik. Å være nerd er mer å være sær og ha litt lite sosiale kunnskaper. At du klarer å styre dem nå når det kommer til dette, betyr ikke at du klarer det samme om få år;) DET må du være klar over. Slik at det ikke blir så høy pidestall dere sitter på, når fallet kommer;) Kan være de fortsetter slik de nå gjør, men du har få garantier for det. Hvilke ønsker vi har for våre barn, stemmer ikke alltid med virkeligheten, forstår du.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Må si at forutsetningene er nokså gode med tanke på at faren er fullstendig nerd, og at jeg selv blir sett på som en av andre!
Gjest Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Nerd er vel det beste man kan bli, så, ja det er helt greit
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Jeg er nerd, faren er nerd og tror sønnen vår også er på vei til å bli det. Han suger til seg informasjon og vil hele tiden lære mer og mer. Han er 2,5 år og er allerede en kløpper på iphonen min, hva med deres små nerder?
Gjest Skrevet 27. juli 2009 #7 Skrevet 27. juli 2009 Hva kjennetegner en nerd da? Så de ikke blir forvekslet med kunnskapsrik?!
Miss Misantrop Skrevet 27. juli 2009 #8 Skrevet 27. juli 2009 Jeg tror barnet ditt blir som det blir jeg... å presse noen inn i en rolle fungerer skjeldent. Det å kunne flere språk er altid en kjempefordel. De vil nok tidlig nok finne seg en idrett de liker om du introduserer dem for frisk luft og flotte naturopplevelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå