Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Noen som har hatt det og har operert? Symptomer før/ etter operasjon?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Eneste jeg vet er at min søster hadde dette da hun var gravid. Ikke noe spesielt utenom da. Da var hun sterkt plaget, og det var vel nettene etter dager med arbeid som var verst. Hun ble faktisk sykemeldt pga dette. Så hun har ikke operert for dette.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Jeg var sterkt plaget sist gang jeg var gravid, men det gikk heldigvis bort. Men nå har det kommet tilbake og hånden er blitt halvveis lammet.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Hva i alle dager er dette for noe??? Nysgjerrig
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Dette: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2418 HI Noen som har svar til meg?
KaMa Skrevet 27. juli 2009 #7 Skrevet 27. juli 2009 Jepp, jeg har operert. Hadde antydninger for ca ti år siden men det slo fullstendig ut under graviditeten. Gjorde helt latterlig vondt på natten og ingenting hjalp. Opererte den ene hånden for å ha i det minste én hånd som funket til etter fødselen. Nå merker jeg det tidvis i den hånden som ikke er operert, men ikke i nærheten av så ille som det var. Carpal tunell syndrom kan oppleves veldig forskjellig fra person til person. Jeg fødte så og si uten smertestillende (lystgass som ikke funket), baby som satt fast på veien ut og som var nærmere 4 og 1/2 kg. Vel, jeg vil mye heller oppleve samme fødselen 100 ganger fremfor et helt svangerskap med C.T.S. Jeg fikk det forøvrig tidlig i svangerskapet. Tror jeg var rundt tre mnd på vei. Symptomene var nummenhet, stikking og vondt på en måte jeg ikke klarer å forklare. Salt mat kan gjøre det verre, siden salt binder vann i kroppen og C.T.S. er nerver som ligger i klem, gjerne pga opphovnethet som igjen kan komme av vann i kroppen.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #8 Skrevet 27. juli 2009 KaMa: Er du helt frisk i den hånden som du opererte i nå? Hvor land tid gikk det før du var tilbake til normalen igjen? Var operasjonen vond? Altså smertene etter operasjonen? HI
KaMa Skrevet 27. juli 2009 #9 Skrevet 27. juli 2009 Jeg er så og si frisk i den hånden jeg opererte. Men så drikker jeg mye vann og spiser lite salt pga av den andre hånden. Jeg vet ikke hvordan det ville vært hvis jeg ikke var forsiktig. :-/ Hvor lang tid det tok før hånden var som før etter operasjonen? Jeg husker ikke helt, men mener det var ganske raskt. Operasjonen var ekkel, men hånden var jo bedøvd (lokalbedøvelse) så det var ingen smerter. Jeg valgte å ikke bruke smertestillende i etterkant, siden jeg var redd det skulle skade fosteret. Det gjorde innforjævlig vondt den første dagen, når bedøvelsen hadde gått ut. Jeg grein og bannet om hverandre. Etter det bedret det seg ganske fort. Etter to dager var jeg ganske fin og det gjorde ikke vondt med mindre jeg kom borti. Vanlig operasjonssår altså. Jeg ville dog ikke operert meg der jeg gjorde det om jeg skulle gjort det på nytt igjen. Arret er i dag litt ømt..
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #10 Skrevet 27. juli 2009 Jeg har bare sykehuset mitt som alternativ desverre. Har operert andre plasser på kroppen før og alle arrene er ømme hos meg så det har jeg faktisk tatt med i betraktningen. Tok du ikke paracet engang for smertene? HI
KaMa Skrevet 27. juli 2009 #11 Skrevet 27. juli 2009 Ok, men du vet du har fritt sykehusvalg? Niks, ikke paracet engang. Men hadde jeg gjort det igjen, så hadde jeg nok tatt noe smertestillende i etterkant.. Det var virkelig ukult mens det sto på.. :-/
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #12 Skrevet 28. juli 2009 Jeg hadde det under svangerskapet, så forsvant det en stund for så å komme tilbake. Jeg fikk beskjed om ca 1/2 års ventetid på utredning, og ytterligere noen mnd vent på operasjon. Tok kontakt med fritt sykehusvalg og fikk komme på Omnia i Oslo. Der var det 3 DAGER på utredning og 3-4 uker på operasjon. Har ikke blitt helt bra (4,5 år siden), men ganske bra.. Du bør operere det, det blir visst ikke bra av seg selv om det ikke har gått bort en stund etter fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå