Gå til innhold

Gravid og svineinfluensa.... Tørr jeg reise??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planlagt 14 dagers utenladstur om 3 uker, og reisemålet er et av de landene hvor "vedvarende lokal smitte av influensa pågår" :Spania.... Er ca. 28 uker på vei når det er planlagt at vi skal reise... Jordmor sa at det var helt ok å reise, da jeg var til kontroll for en uke siden... Skal selvfølgelig ta en prat med fastlegen min..Men er det noen som har noen gode innspill/råd?? Reise eller ikke..?? Blir så forvirra og fortvila over alt som blir sagt og skrevet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har nettopp hatt samme dilemma som deg.

men jeg er kortere på vei. bare 15 uker når vi egentlig skulle dra.

men jeg snakket med lege om det, og han rådet meg til å ikke dra.

fordi hvis jeg skulle blir smittet ville det ikke være bra for den lille i magen.

så jeg driver å avbestiller turen min.

skulle forresten til hellas.

Skrevet

Jeg skal til Tyrkia 27 aug. Er vel da 22 uker.

Jeg reiser og har med de eldste barna.

Influensaen vil gå ut over deg, fremfor baby i magen. Selvsagt med forbehold. Ta de vanlige forholdsregler i forhold til hygiene som du ellers ville gjort.

Skrevet

Hei, ikke lett å hjelpe deg å avgjøre om du skal reise eller ikke... smitten kommer jo hit nå også pga at folk har vært ute opg reist så den er vel snart overalt.... Jeg hadde personlig IKKE reist nå. Hadde ikke hatt glede av turen uansett...men media er flink å "blåse" opp ting i større grad enn det det er også. Følg magefølelsen din, for om du bestemme deg å reise skal du kunne kose deg og slappe av også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...