Gå til innhold

Stoppe rier som ikke er prematur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at dette høres helt idiotiskt ut men må bare spørre dere.

Alt er fint med den lille i magen og satser på at det fortsetter sånn.

Har termin helt i slutten av desember, men håper på at den kommer i starten av januar. Dette er for baby sin skyld, tenker på årene i oppveksten, skolegang i barneskole, russetid o.l Alltid å være minst og/eller for liten. Fylle 6 år den 30 desember f.eks.

Vil jo helt sikkert at når tiden kommer, så skal han bare ut da. Men lurer på par ting. Om riene starter ca. 1 uke før termin og de blir stoppet medisinsk, hvordan vil det bli da? Vil de komme fort tilbake eller kan jeg risikere at de ikke kommer tilbake og må settes igang?

Og, ville legene gjort dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legene ville ikke ha stoppet det, nei! Har du lyst til at ungen din ikke skal være minst så kan du jo flytte til et land der gjennomsnittshøyden er lavere eller så kan du jo holde ungen tilbake et år for å la den bli større enn alle andre.

Barnet får det bra uansett når det blir født bare DU ikke fokuserer negativt på å bli født i slutten av desember.

Skrevet

Nei ikke en lege i dette landet vil stoppe en fødsel som er i gang en uke før termin. Det er faktisk meningen at barnet skal ut da og det kan være skadelig og dødlig å stoppe en fødsel da. Morkaken besgynner jo å svikte når en går i fødsel..

Det der høres jo ut som galskap. Har aldri hørt om noen som har tatt skade av å ha bursdag i desember i stedet for januar.

Skrevet

Tenk hvis du risikerer livet til ungen din for an den blir født i januar, bare for å vise seg å bli en skikkelig smarting som hopper over et år på skolen og likevel blir yngst? Livet dens er jo ikke ødelagt for det.

Skrevet

Har du tenkt å risikere livet og helsen til ungen din? Du burde ha tenkt på dette før du ble gravid!!!

Skrevet

Vet jo at det ofte er verre å gå over tiden enn få for tidlig, men tenkte ikke på det med morkaken når fødselen er i gang.

Ja, alle barn er jo forskjellige. Men ser på nevøen min som er født 1 des. Han har sliti med skolegang fordi han henger så etter. Og så tenkte jeg at det kanskje ville være litt kjedelig å alltid bli stående utenfor, fordi du er for liten og alle vennen er gamle nok (tenårene).

Men vil ikke rissikere livet til den lille nei. Var bare noen tanker.

Skrevet

Jeg har bursdag i slutten av november. Den enste gangen det var kjipt, var når alle vennene mine gikk på byen etter vorspiel og jeg hadde ingen steder å gå. Endte alltid opp på en eller annen kjedelig fest. Men når 18-årsdagen min endelig kom, var det ingen som ble feiret like mye som meg ;-)

Nei, jeg tror nok ungen din vil klare seg helt fint selv om h*n skulle bli født i Desember!

Skrevet

Eneste aldersgrensen der man blir stående utenfor er vel når man er 18 og ikke kommer inn på utesteder sammen med vennene sine. Ditcher alle de såkalte vennene dine deg fordi du er den eneste som ikke kommer inn, så bør man jo vurdere hvem man henger med, som prioriterer et utested over en "venn".

Dessuten så er det jo bare å skaffe seg falsk legg hvis man ikke vil bli stående utenfor.

Det at nevøen din henger etter kan jo ha noe med at han kanskje har lærevansker, eller så har man ikke fokusert nok på ham i barnehagen (og selvsagt foreldrene hjemme) på å forberede skolestart.

Skrevet

Dette må jo være tull.

Det er ikke LIVSFARLIG å ha bursdagen sin i desember. Jeg er selv desemberbarn, og jeg har slettes ikke lidd noen nød av det. Russetiden faller det året man fyller 19, dvs at man er over 18 uansett (med mindre man jukser og er blåruss - og da har man bare seg selv å takke). Jeg har aldri sett på det å være yngst i klassen som et problem. Hvorfor skulle det være et problem? Jeg er like godt utviklet, både faglig og sosialt, som alle andre født i "mitt" år, selv om jeg har bursdag sent på året. Det eneste jeg klagde over var at "alle" fylte 18 før meg, men min dag kom den også, og den ble ikke mindre spesiell av at den kom i den siste måneden på året.

Og hvis det nå skulle bli et så kjempestort problem for barnet å ha bursdag sent, er det ikke verre enn å få seg venner født i det påfølgende året. Så ja, dette høres helt idiotisk ut. Jeg kan ikke skjønne at du vil stoppe en normal fødsel på grunn av noe så utrolig teit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...