Gå til innhold

Dere med barnehagebarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når drar dere hjemmefra på morgenen, og når er dere hjemme igjen på ettermiddagen? Vi har fått barnehageplass et stykke unna hjemme, så vi kommer til å bruke en del tid på å komme oss til og fra. Jeg er egentlig ikke bekymret for at dagen i barnehagen skal bli for lang for jr, men når man legger til reisetid, blir det plutselig lange dager. Hadde vi hatt råd ville jeg ha jobbet 80% slik at jeg kunne hentet han tidligere, men det har vi ikke råd til... Er redd klokka kommer til å bli nærmere 17.30 før vi kommer inn døra hjemme. Da er det jo nesten bare tid til mat før han skal legge seg.

Vil derfor bare høre hvordan andre har det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på når jeg begynner på jobb... enkelte dager drar jeg 06.40 og da er jeg hjemme ca 14.45, mens det seneste jeg drar er 08.40 og da er jeg hjemme ca 16.45 :) Har 100 % stilling, 10 min fra der vi bor :)

Skrevet

Jeg har 18 minutter på sykkel hjem fra jobb. Bhg ligger 100 meter fra huset vårt. Jeg rekker akkurat å hente før stengetid 16.30 og så er vi straksen hjemme etter det.

Skrevet

Når jeg jobber dag, 07.15, og hjemme 15.15.

Når jeg jobber kveld er det mannen som leverer ca. 07.30 og henter 15.00.

Jobber jeg netter blir han aldri hentet senere enn 14.30, og mannen leverer 07-45 ca.

Er jeg på skolen blir han levert 08.00-08.30 og hentet mellom 14 og 15.00.

Vi bor to minutters kjøring fra bhg da...

Skrevet

Ring kommunen og "mas" deg til en barnehage i nærheten.

Skrevet

Nå er jeg i permisjon med nr. 2, men vi er så heldige at vi har b.hageplass til eldste 3 min gange fra der vi bor. Jeg jobber 20 min gange fra hjemmet (4 min med bil). Minsta har også fått plass i storebror sin bhg. Jeg jobber kun 50 % til vanlig, da jeg går på 50 % attføring (snart uføre).

OM jeg hadde jobbet fullt, hadde det nok blitt til at sambo hadde levert når de åpner kl. 07.30 også hadde jeg hentet rett etter jobb. Hadde da hentet ca. 15.20-15.30.

Skrevet

Vi drar mellom halv åtte og åtte en gang, og jeg henter mellom fire og halv fem (avhengig av når jeg leverte). Har kort vei til jobb og kort vei til barnehage. Føler meg superpriviligert nå, tidligere hadde jeg en times reise fra barnehage til jobb, og det var sliiitsomt. Men det blir en vane uansett.

Skrevet

Slik er jo egentlig hverdagen for de fleste. Middag, barnetv og natta.

Skrevet

Vi bor i en liten by, kjører hjemme ifra halv 8. Har da godt tid å levere i barnehagen og er på jobb te kl 8. Kjører fra jobb kl 15 og er da hjemme til halv 4.

Skrevet

Vi har det ganske forskjellig hver dag i uken. Da jeg begynner til forskjellig tider hver dag.

Når jeg begynner tidlig blir de levert 06.30 og hentet 13.30

Når jeg begynner sent blir de levert 09.30 og hentet 17.00

Og de andre dagene sånn midt i mellom. Vi veksler på å bringe og hente etter hvordan jeg jobber.

Synes de sene dagene er et ork, for da er det bare hjem og spise middag, også i seng med knuppisene. Men har til gjennegjeld god tid de dagene jeg slutter tidlig. Så det går opp i opp.

Har heldigvis fri en dag i uken, som vi koser oss sammen. Vi har strengt tatt ikke råd til det vi heller, men da får vi heller kutte ut andre ting. Småbarnstiden er altfor kort til at de skal være i barnehagen hver dag.... synes jeg da.

Skrevet

Kommer ann på om jeg jobber dag eller kveld. Jobber jeg dag, er de i bhg til ca. 07.20, og blir hentet mellom 14.20-15.00.

Jeg jobber ikke fult, og barna har 60% plass, så vi har heldigvis mulighet til noen late dager innimellom.

Skrevet

annenhver dag leverer pappaen. da må de vel ut av huset halv åtte. så henter jeg dem halv tre. da skal vi gå hjem. så vi er hjemme i tre tiden engang...spørs hvor mye vil diller

men annenvher dag så går vi vel 8.30 ca. leverer de til 9... da blir de hentet 16.15 ca og vi er hjemme til litt over 16.30.....

Skrevet

Vi jobber 100% begge to. Leverer kl 07.50 (hjemmefra 07.45) og henter 15.35 (hjemme 15.45). Til høsten blir det kortere dager på 3-åringen, siden jeg skal gå hjemme med baby :-)

Skrevet

Når vi begge jobbet 100% ble hun enten levert 0730 og henten 1615, eller levert 0800 og hentet 1600, avhengig av hvem oss som leverte:) Kort vei til bhg, littt lenger til jobb, dvs rush+ oslo= ting tar tid! Nå er jeg i perm, og hun hentes ca kl. 15...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...