Gå til innhold

HJelp - vi har kjøpt hus på Kløfta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg har fått sinnsykt kalde føtter. Vil ikke flytte dit, vil bare bli boende i leiligheta vår i Oslo. Stortrives her, men det begynner å bli litt trangt med en gutt på 3 år og ei jente på 1 mnd. Kunne nok ha bodd her et års tid til, men plutselig fant vi et fint hus og kjøpte det.

Føles litt som vi har forhastet oss nå, vet fint lite om Kløfta og kjenner ingen som bor der.

Er det noen som kjenner til Kløfta som kan fortelle meg noe om stedet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor på Jessheim, som er like ved Kløfta. Det er hit du må reise om du vil shoppe hehe... Men Kløfta har et kjøpesenter å sånt, men mer liv på Jessheim, det er det. Har nå bodd på Jessheim i 1,5år og vil ikke flytte herfra.

Skrevet

Bodde forresten i oslo før jeg flyttet hit, og det er behagelig stille her. Savnet oslo i begynnelsen, men ikke nå lenger ;O)

Skrevet

Gud, er litt rask jeg.

Anbefaller forresten guttenes barnehage.

www.hoppensprett.no de går nå i hoppenspretthallen!

Før det gikk dem i VIFO, de har åpent fra kl.07-21 om du trenger det. Det er godt med barnehageplasser her, ihvertfall for de over 3år. Og dem 2 jeg har nevnt er bra barnehager.

Eldste min begynte i kløfta hallen før han fikk plass her på jessheim. Kløftahallen var bra den å, men gikk der bare i 1uke da.

Skrevet

Hei :D

Har bodd på Kløfta i snart tre år. Og jeg stortriver. Har ikke følt meg så hjemme noe annet sted, sån som her.

Må være ærlig å innrømme at jeg fikk litt kalde føtter jeg og før vi flyttet. Det føltes ut som at det var så langt fra byen og alt. Men det er det jo ikke, tar ikke mer enn 30 min med tog til oslo. Og utenom rushtraffikken tar det 25-35 minutter til oslo med bil, litt beroende på hvor du skal.

Miljøet her er kjempegodt, bor veldig mange hyggelige mennesker her. Skolene er bra, de fleste barnehagene er helt supre. Man har alt det man trenger i nærmiljøet og som oftest gangavstand til venner og butikk(litt beroende på hvor man bor da) Man har kort avstand til Jessheim som har et kjempestort senter, Lillestrøm, Strømmen og Oslo. Toget går to ganger i timen til oslo(bussen vet jeg ikke).

Er det noe du lurer på så spør :) Hvor på kløfta har dere kjøpt hus

Skrevet

Glemte å nevne læringsverksted barnehagen også. Søk på dem på nettet om du er ute etter bra barnehager.

Skrevet

Er enig med mammaen til to gutter. Hoppensprett barnehagene er de beste :D Absolutt :D Men gjerne litt vanskelige å få plass i, for det er så mange som vil ha plass der

Skrevet

Jeg bor ikke på kløfta lengre men er der fra. Tør ikke nevne navn osv fare for at folk vet hvem de er... hehe Kløfta er et lite sted, for meg er det alt for stille og jeg vil ikke flytte vekk fra venner og familie her jeg bor nå!

Men er der inne en god del hos den siden av familien og med tanke på mine to barn skal bli kjent med den siden!

Skrevet

Tusen tusen takk for gode svar! Godt å høre at folk trives på Kløfta, for jeg er jo livredd for å mistrives. Og livredd for ikke å bli kjent med noen der, er glad i venner og å ha et sosialt liv, noe jeg har her i Oslo. Og det vil være utrolig trist om det blir borte. Er jo heller ikke langt til Oslo med tog, men det er skummelt å skulle tilbringe permisjonsåret mitt på et sted jeg ikke kjenner en sjel.

Vi har kjøpt hus på Bjerkejordet (tror jeg det het), bare 3 min å gå til togstasjonen. Veldig koselig område så det ut til.

Men alt skjedde jo så fort, så jeg kjenner faktisk ingen andre steder på Kløfta.

Hvor bor dere som har svart meg?

Takk for tips om barnehage, driver og fyller ut søknad nå, så da skal Hoppensprett inn!

Skrevet

Hei, igjen bor ca 10min gange fra togstasjonen, like ved felleskjøpet.

Du må veldig gjerne ta kontakt på mail hvis du vil :)

[email protected]

Når er det dere flytter hit?

Skrevet

Vi fikk lett plass, men nå skal min eldste på skolen neste år, og minsten blir 3år i år, så han ble vel tatt inn som et stort barn.

Hvor gamle er dine barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...