Gå til innhold

mer svineinfluensa, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på pandemi.no isted for å sjekke statusen på dette her, altså svineinfluensa. Nå finner jeg det ikke igjen, men der stod det mer eller mindre om at de denne influensaen evt. ville ramme verst er de med dårligst imunforsvar, astmatikere, lungsyke, hjertesyke alt fra små barn til de eldre- de med dårligst helse fra før.

da jeg leser her (noe som er veldig dumt av meg, jo mer bekymra blir jeg- har en liten en på snart 8mnd- en jeg er veldig redd for)

han har ingen problemer (ikke som vi vet om ihvertfall- en stor og robust liten tass)

men det jeg ikke skjønner, er de noe mer utsatt da? det har jeg ikke lest på fhi sine sider, men det har jeg lest her inne. jeg har jo skjønt at det ligger noen som er helt friske i respiratorer som kjemper for livet sitt, men er disse helt friske fra før?noe som er helt sikkert liksom?

er det noe jeg har missa ang. små barn og evt. dødlighet?

(ja, jeg er bekymra og tenker det verste)

jeg måtte ringe til helsepersonell isted, for jeg blir helt 'uttafor', forå si det sånn. =)

hun bekrefte også det at det var de med dårligt imunforsvar, asså lungesyke etc. som evt. ville bli hardest rammet.da jeg nevnte min 8mnd lille tass mente hun at jeg måtte ta mine forhåndsregler, og prøve og ikke bli smittet- men det gikk som oftest bra . Jeg sprute om han ville stryke med, rett og slett da sa hun: sånn måtte jeg ikke tenke, og hvis han ikke hadde noen probleer fra før- ville dette mer eller mindre gå bra.

så spr. er egentlig hva er alt dette med små barn? er det noe dere virkelig vet?

sorry, rotete innlegg.. =) jaja... =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun i respirator hadde vel en alvorlig type diabetes, mener jeg å huske.

Det er ingen som vet noe, egentlig. I følge en av disse avisene våre så har jo denne influensaen mildere symptomer enn sesonginfluensa og flere smittede, men færre døde.

Jeg hadde tatt det hele med knusende ro, hvis jeg var deg. Vert ekstra påpasselig med håndhygiene og ellers slappet av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...