Gå til innhold

Er det noen av dere som har hatt med barn i bryllup da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg og det gjør jeg helst ikke igjen.

Liten baby, over 30 varmegrader, 50 mil hjemmefra, langt fra bryllupsfesten til hotellet vi lå på, varm flytur, enda varmere busstur, skrikende baby under talene, trassen femåring under middagen osv osv.

Det er det desidert mest slitsomme bryllupet jeg noen gang har vært i, men også veldig hyggelig. Hvertfall å se videoopptaket etterpå. For det var ikke mye jeg husket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt med baby i tre-fire brylluper. Slitsomt, men uten å ha med babyen måtte vi vært hjemme. Større unger har jeg aldri hatt med. Og kommer til å unngå å ha med i det lengste, med mindre bryllupet er uttrykkelig tilrettelagt for barn.

Skrevet

Har bare hatt med ammende baby og det gikk supert.

Satt på enden av bordet og gikk ut da det var antydning til uro.

Skrevet

Ja, da var babyen 4,5 mnd og ble fullammet, det gikk veldig fint, ikke et knyst å høre fra han hele kvelden, satt på fanget mitt og kosa seg..

Skrevet

Hadde med eldste da han var ett år.

Det var ett av våre nærmeste vennepar som skulle gifte seg (laaaaaangt unna her vi bor) og vi kombinerte det med ferie.

Turen var flott, og bryllupet var fint, men helt ærlig hadde jeg trivdes mye bedre med småen plassert hos en barnevakt. For det førte til at jeg måtte gå midt under kaffien fordi småen slo seg vrang, ble så trøtt og ville verken spise eller sove fordi han ble stressa av at det var så mye folk og styr. Han trivdes godt til og med middagen, men hadde jo ikke ro på seg, så det ble ikke utelukkende trivelig for min del. (Jeg måtte følge småen for gubben var forlover).

Så, for fremtiden blir våre unger hjemme, uansett om de er invitert eller ei. Og kan ingen andre passe, så får en av oss foreldrene bli hjemme mens den andre drar i bryllupet.

Vil vel revurdere når ungene blir større, om de blir invitert i et "barnevennlig" bryllup når de er 9-10 skal de nok få være med ;-)

Skrevet

Det prøver jeg å unngå, med unntak om det er helt nær familie eller jeg har spedbarn. Selv om ikke andre viser det, så føler jeg at barna mine er til bry og jeg får ikke slappet av i selskapet heller.

Skrevet

Hadde med mini da han var 6 uker. Hadde egentlig ikke lyst, men mamma insisterte. Og det var en helt nydelig kveld! Han sov i vogna/ble passet av mormor/kost med av hele familien, jeg og BF (vi var sammen da) fikk satt oss ned og spist og kost oss masse, hadde en super kveld :) Han sov mye i vogna også da, så fikk med oss taler og alt :)

Skrevet

Ja, delvis i alle fall. Dei var med, men vi hadde barnevakt på lur :o)

Vi hadde med våre søte små på 3 1/2 og 17 mnd i bryllaupet til bror min i april. I tillegg til våre var det tre andre barn derimellom 1-åringen til brudeparet.

Det var laga fint til med teiknesaker ved bordet under middagen, men ungane holdt ikkje ut lenge. Vi med småbarn sat heilt nederst i eine enden og ungane fekk "gå laus" og herje der. Eg synest vi måtte hysje veldig på dei, men mamma (og dei andre som sat i den "fine" enden av bordet) hadde ikkje lagt merke til noko støy i det heile tatt, så det var nok mest følelsen.

Vi hadde som sagt med oss barnevakt, som kunne overta når ungane blei trøtte. Bryllaupet var på ein fantastisk plass, der det var både festlokale og campinghytter. Vi installerte svigers i hytta saman med oss, og då ungane blei leie av å bli hysja på ringte vi ut og så kom svigers og henta dei. Tok dei med bort i hytta og gav dei pølser og makaroni; bryllaupsmiddag blir ikkje nødvendigvis sett pris på av sånne små. I pausen mellom middag og kaffi fekk vi lille i seng, så svigers slapp å gjere alt. Eldste var heilt gira og fekk vere med bort til kaffien. Han åt kaker og drakk brus, og var omtrent klistra til tanta mi (som er kjempeglad i han og overlykkeleg for å få tilbringe tid med han - vi bur på kvar vår kant av landet) før vi fekk svigers til å hente og legge han i 22-tida.

Sit igjen med eit positivt inntrykk av bryllaup med barn, men det hadde heilt klart blitt meir slitsomt dersom vi ikkje kunne plassert ungane ein plass litt uti middagen. Og det hadde vore kjedeleg om ein av oss måtte gå frå festen for å legge/passe på barna om kvelden.

Reisa gjekk for øvrig veldig fint, 3,5t busstur kvar veg er ikkje noko problem med campingbussen til mamma og pappa - med kjøkken, senger og bad, samt nok tanter og besteforeldre til å underholde ungane på vegen :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...