Gå til innhold

P-STAV..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bruker den,og kan fortelle litt om erfaringene sine???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

E kjempefornøyd med den :) Litt småblødninger de 2 første mnd, men etter det har jeg ikke hatt en eneste blødning :))))) Merker ikke at den er der heller...Anbefales :)

Skrevet

Inneholder den like mye hormoner som feks p-piller???

Skrevet

Har min andre nå, er kjempefornøyd. Den første varte i ca. 2,5 år før jeg begynte å få litt småblødninger og føle meg litt oppblåst (tegn på at den begynner å gå tom). Tok den ut og fikk lillegutt. Fikk satt inn ny på 6-ukerskontrollen og har ikke merket noe til den. Ikke hatt en eneste bløding, ingen bivirkninger.

Den kan være litt ekkel å få satt inn, men du blir godt bedøvd. Ikke alle leger som har erfaring med den, så det kan være lurt å få en lege som har gjort det før. Hvis den ikke blir satt rett inn virker den ikke som den skal. Det var ganske ekkelt å ta den ut også, men han som gjorde det på meg hadde aldri gjort det før (ferievikar) og plagdes lenge. Viste seg at han hadde tatt den ut i feil ende.

Du kjenner den under huden hvis du klemmer litt, og du får et lite arr akkurat der den blir satt inn. Hvis du er i tvil på om du tåler den type hormoner som er i p-staven kan du prøve et p-pillemerke (husker ikke navnet) i en periode først. Hvis du tåler denne typen p-piller skal du også tåle p-staven godt.

Skrevet

Takker for svar :-) !! Grunnen til at jeg lurer på dette med hormoner i p-staven,er at jeg har fått "litt" angst for å tilføre kroppen dette. Jeg har tidligere gått på p-piller i 17 år. Nå er jeg på utkikk etter en prevensjon som ikke inneholder så mye hormoner,men har problemer med å finne noe......! Nå går jeg på mini-pillen,men er møkk-lei av å MÅ huske å ta den hver dag til samme tidspunkt :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...