Gå til innhold

Noen som driver med hest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.Er det noen som har vært gravide og holdt på med hest her inne?Hvor lenge fikk dere ridd og hva sa legen eller jordmor?Jeg er nå i uke 29 og er bare litt ubehagelig å ri,men om jeg ikke får veldig vondt burde det gå bra vel?Går jo stort sett i skritt og rolige turer.Heldigvis er hesten min innkjørt så kan bytte på.Noen som vil dele erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei ja jeg har også hester:)

Jeg har ridd meste parten av tiden.

Er nå 35 uker på vei,og har slutten ri for par uker siden.

Skulle gjerne slengt meg oppå en a hestene nå også,men min samboer er nervøs det ska skje noe, så nå kjører jeg dem i stede for.:P

Om det blir ubehagelig eller om du får vondt av noe slag ville jeg ha begynt å kjøre i stede.

Men vi må jo også tenke på det begynner bli dårligere plass for den lille i magen,og skulle man ramlet av kan jo dette gå utover barnet.

Selv om du også sikkert har verdens snilleste hest/er slik som meg(hehe) så kan det jo skje..

mange har fra rådet meg fra å ri helt i fra begynnelsen av.Men jeg har gjort det jeg føler er riktig for meg.Så får andre gjøre det som er riktig for dem.

Skrevet

Søstra mi hadde akkurat kjøpt seg ny hest da hun fant ut at hun var gravid. Hadde mista i SA 1,5 år tidligere så legen anbefalte henne ikke akkurat å ri, men hun gjorde det likevel. Hun red til hun var 8 mnd på vei hun og det gikk fint. Men det KAN jo gå galt. Hestesport er jo faktisk en av verdens farligste sporter.

Jeg har ikke vært med henne på ridetur siden jeg ble gravid. Jeg falt av den ene hesten hennes for noen år siden (da var jeg ikke gravid) og merka hvor HARDT man faller selv om det ikke var noen dramatikk. Hesten bare skvatt litt av noen nyttårsraketter (som var kjempelangt borte) og hoppet et skritt til siden, noe jeg ikke gjorde, og jeg landa rett på ryggen. Vi var bare på en veldig rolig ridetur og var nesten tilbake på stallen da dette skjedde. Var skikkelig stiv og støl i hele kroppen i mange dager etterpå. Jeg ville ikke tatt sjansen, men skjønner godt søstra mi som gjorde det.

Skrevet

Jeg rei til jeg var 24 uker på vei. Etter dette har jeg ikke hatt lysten eller gleden av å ri, da syntes jeg det var passe å gi seg. Fram til uke 24 rei jeg alltid sammen med noen, og på slutten kun rolige turer i skritt.

Skrevet

Tror du selv vet best når det kommer til dette , klart det kan skje noe , men er du en rutinert rytter med en hest du kjenner godt skal det vel gå greit så lenge du føler det selv.

Jeg er 14 uker på vei og rei på sprangtrening senest igår :)

Mange synes sikkert jeg er helt fjærn , men for meg er det helt naturlig enn så lenge :)

Skrevet

Takk for svar.Jeg er fornøyd så lenge ridebuksa passer:) Og så lenge jeg ikke føler noe ubehag.Man skal jo holde seg i aktivitet.

Skrevet

Jeg red til 3 dager før jenta mi ble født, 11 dager over tiden. :) To hester hver dag, og ingen av dem godtar vogn, så hadde ikke mye valg.

Startet også 1m og LA dressur i tiden jeg var gravid. Ingen problemer i det hele tatt, men hadde nok ikke gjort det om jeg hadde noen andre som kunne ri hestene for meg. (Har store problemer med å la folk drive med dyrene mine, da begge er litt spesielle.)

Ung og dum, er det ikke det de sier? :)

Men holdt meg i super form da! Og det hjalp virkelig å være sterk under fødselen. 52 timer med skikkelige rier og ingen åpning, da var styrke fantastisk!

Skal nevnes at jeg ikke klarte å holde meg borte fra ridningen mer enn 3 uker etter datteren min var født. :) Verdens flotteste sport!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...