Ranveig R Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Om tre veker begynner guten vår 40% i barnehage. Han fyller fire i september og har "berre" gått i open bhg så langt. Nokon som har erfaring med barnehagestart i denne alderen? Gjekk det greitt? Guten vår er utadvendt og generelt godt likt blant barn (og voksne), og då vi var på omvisning i bhg blei han kapra av to jenter og forsvann inn på eit anna rom i løpet av to minutt etter vi kom dit. Håpar det betyr at det vil gå greitt når han begynner på ordentleg og. Han skal gå mandagar og torsdagar og først tenkte eg at det var dumt at dagane ikkje var etter kvarandre, men no tenker eg at det kanskje er greitt at det ikkje går nesten ei veke mellom kvar bhg-periode. Andre med barn som går berre to ikkjesamanhengande dagar i bhg?
Lene~mor til tre Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Jeg kan ikke akkurat svare på det med å begynne i barnehagen i den alderen, men høres jo ut som det vil gå greit. Men det er bedre å ha to dager spredt utover uka istendenfor to dager etterhverandre siden det da blir "lenge" mellom hver gang man skal i barnehagen. Sønnen min gikk nemlig først to dager etterhverandre men så fikk vi bytta til to forskjellige dager iløpet av uka, vi hadde forskjellige dager ut i fra ulik og lik uke også sånn at han fikk med seg det meste som skjer i barnehagen da de som regel har faste turdager f.eks. Min gikk tirsdag og torsdag i like uker og onsdag og fredag i ulike uker og det fungerte supert for oss, men nå er han jo stor gutt og skal begynne i 2 klasse hehe
blond Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Vil tro at det går greit å starte i barnehage for han, høres ut som han er helt klar! Likevel er det nok lurt at dere tar vanlig innkjøring på han. Mine barn har gått deltid i barnehagen. Jeg syntes det var slitsomt å ha to dager i barnehagen, en dag fri, en dag i bhg og til sist en dag hjemme. Det ble mye styr med ting fram og tilbake, unødig mye stress. Hvis jeg skulle valgt på nytt ville jeg tatt dagene sammenhengende. Det blir større kontinutet for både små og store, ikke så rotete som når man deler opp uken mer. Det går sikkert bedre for dere enn for oss hvis dere planlegger de praktiske tingene godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå