Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Eller er det flere som føler det slik? Har en diskusjon gående med samboer nemlig.. Hver gang vi vet at det kommer besøk, så rydder jeg og vasker.. Dette ser jeg på som normalt.. (Ser an besøket litt da, kommer det ei god venninne så tar jeg ikke frem langkosten, det holder å bare støvsuge, evt støvtørke) Men jeg liker også og rydde og vaske etter at besøket er gått.. Samboer kaller det for å "vaske de vekk". Vis de har vært et par dager så vasker jeg alltid skikkelig godt.. Føler at det er skitten her om jeg ikke gjør det. Alltid vært sånn, får heller ikke slappet av ordentlig før det er rent igjen. Egentlig burde jeg vel gitt dem hvite steriliserte frakker og sånne blå plastikksokker på bena før de kom inn.. haha.. men helt seriøst er dette vanlig, eller er det jeg som er litt ekstrem? Hvor ofte rydder og vasker du? Begynner og lure på om jeg har støv på hjernen. Jeg rydder hver kveld, tar en skikkelig vask en gang i uka med langkost og slikt, også støvsuger jeg og tar over med en mopp en gang i uka.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Da er jeg isåfall rar også. Har det akkurat som deg. Føler meg ikke rar da:)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Pleier ikke å vaske folk ut av huset, men ellers er jeg vel som deg, tenker jeg. Det er ganske normalt å vaske en gang i uken tror jeg...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Jeg er akkurat som deg!! Men mannen min hevder jeg er litt ekstrem og har støv på hjernen...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Vasker før besøk jeg også. Men hvor nøye jeg er kommer litt an på hvem som kommer og hvor lenge de blir. Og så klart hvor skittent/rotete det er. Om jeg vasker etter besøket har dratt kommer an på hvor "grisete" de har vært. Har de barn som har griset ut mye, smuler o.l. så må jeg jo frem med støvsuger og sånt. Men vasker ikke dersom voksne har overnattet her et par netter. Vasker/støvtørker (lett) en gang i uken. Tørrmopper/støvsuger flere ganger da vi har hund som røyter pent mye. Men skikkelig rundvask blir det kanskje hver 2-3 uke... Jeg er nok litt avslappet i forhold til renhold...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Vasker bad og toalett etter besøk, ikke resten av huset...som regel...
Gjest Skrevet 27. juli 2009 #7 Skrevet 27. juli 2009 Jeg liker å rydde vekk det beste og sveipe over gulv, bad og kjøkkenbenker dersom det ikke er fint der om vi får besøk (som deg ser ejg litt an gjestene også, er ikke så nøye med nære venninner, på jentekvelder derimot vil jeg gjerne ha det strøkent). Etterpå derimot bryr jeg meg ikke om annet enn å rydde av fat ol om vi har spist. Har definitivt ikke støv på hjernen, men liker at det ser noenlunde ok ut.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #9 Skrevet 27. juli 2009 Jeg er AKKURAT som deg (bare mye verre). Jeg MÅ tørke støv hver dag+ støvsuge. MÅ skifte på sengen to ganger i uken, MÅ vaske gulvene 2ganger i uken. MÅ ha tom skittentøyskorg til en hver tid, MÅ ha rene vinduet. Nå får jeg sikkert høre at jeg burde prioritert barna mine, og det gjør jeg. Men jeg ser på ryddingen som en hobby, jeg elsker det, elsker og dille og dalle, elsker å ha det rent og ryddig rundt meg:)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #10 Skrevet 27. juli 2009 Hehe, bra jeg ikke er alene.. Selv om samboer syns jeg er litt ekstrem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå