Gå til innhold

Tenker dere på hvordan navnet passer til en voksen mann/dame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er veldig mange søte og nusselige baby-navn der ute... Men mange av de ser jeg ikke helt for meg på voksne mennesker... Sånn som Theo/Theodor, Sander, Mathea, Tilde osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn tenker jeg også, men de vokser jo med navnet. Er mange voksnes navn også som jeg ikke kan se for meg på små barn :-)

Skrevet

Men da er det jo MANGE på samme alder som har det navnet ;o)

Da er det jo ingen som tenker over om det ikke passer...!

Skrevet

Hehe, tidene forandrer seg jo da, så når dagens barn er voksne så heter jo alle de andre voksne også Thea og Emilie og Theo og Sander. Dessuten synes jeg det var litt moro at du nevnte navnet Theodor for jeg syntes ganske lenge Theodor var rart på barn. Jeg hadde en grandonkel som het det så for meg har Theodor vært et gammel mann-navn. Har vent meg til det nå da:)

Skrevet

Sånn tenker jeg også..

Vi er egentlig veldig glad i Sofus.. Og tenkte å ha det sammen med Alexander..

Men etter en stund tenkte jeg - hvordan ville jeg reagere hvis jeg traff en mann som presenterte seg som Sofus??? I banken eller noe liksom..

Så det blir ikke det..

Skrevet

Ja, men av de navnene du nevner syns jeg ikke noen utpreger seg som "barnenavn" Tilde liksom? Tilde er jo en dame på rundt 80....

Skrevet

Det var vel virkelig ikke noe å henge seg opp i? Det var jo bare min mening om de navnene... Det var jo ikke det som var poenget heller...

HI

Skrevet

Haha.. det har jeg faktisk ikke tenkt på! Og jaggu var det faktisk noe å tenke over;) sønnen min har et navn som for øyeblikket ikke passe en (godt)voksen mann..=O

Skrevet

Når jeg tenker meg om syns jeg det er veldig vanskelig å komme på navn som passer på et barn men ikke en voksen.

Syns det er mye enklere den andre veien. Altså "voksne" navn på babyer.

Ser liksom ikke for meg babyen Borghild...

Skrevet

Nå må jeg le litt av deg, HI, for de navnene du nevner er navn som var i bruk på våre oldeforeldre. Ikke så lenge siden de var gamle ( de fleste er vel døde nå.)

Kjenner forresten en Sander i pensjonistalderen.

Skrevet

Ja det tenkte jeg på da jeg fant navntil barna mine.

Jeg syns det er flest gutte navn som ikke passer på en voksen mann, særlig Leander. Eller Nataniel, det er veldig barne navn for meg, og Marius, Anders, Sander og Vetle. Men hver sin smak.

Så da er det bedre å ha et "voksent" navn på babyen, baby er en tross alt en veldig kort periode av livet...

Skrevet

Jeg tenker på det. Finnes utrolig mange søte/feminine gutte og jentenavn jeg ikke liker på voksne mennesker, og jeg vil gi barna mine et navn de kan bruke også i yrkeslivet. De kan heller ha kallenavn. Kamilla kan få kjælenavnet Milla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...