Lompa80 Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Jeg har en gutt på 9 og ei jente på 3. Jeg har vært helt alene med de det meste av tiden. Har derfor ikke lagt merke til hvor dårlig jobb jeg har gjort når det gjelder vanlig folkeskikk. Når vi er på middag hos folk, så er de helt spinnville. Forventer ALL oppmersomhet hele tiden. Venter ikke på tur når det gjelder snakking. Og bruker ikke "innestemme" Tar seg til rette når de ser noe de har lyst til å leke med. Samme hva det er. Såklart jeg sier fra. Men jeg føler at jeg ikke gjør noe annet enn å irettesette de hele tiden. Det virker som om ingenting går inn når jeg forteller de hvordan de skal oppføre seg. Eldstemann er den som er værst, og lillejenta følger i storebrors fotspor Gutten er sur og nebbette, svarer frekt og gidder ikke høre på om noen snakker til han (Ja, han er utredet for add) Jenta tror at det er bare å smile, så blir alt bra.. Det har blitt så ille at jeg gruer meg til å ta de med til andre enn nær slekt (De er tross alt gla i dem uansett) Hvordan skal jeg greie å få de til å høre etter lengre enn 15 min av gangen??? Det skal sies at de selvfølgelig har gode kvaliteter også. Når de bare vil. Spørsmålet er bare hvordan jeg får de til å ville?! Er det for sent? Er jeg dømt til et liv alene sammen med barna mine, fordi ingen greier å holde ut med de tilslutt?!
blond Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Det siste hørtes trist og overdrevent ut. Nei, håpet er ikke ute, men det kan nok bli krevende å snu trenden. Finn ut hva du ikke liker og hvordan dere skal ha det i huset, eldste er stor nok til å få enkle regler. Brytes reglene blir det konsekvenser, alltid. Han er også stor nok til å si hvordan han vil ha det og sammen vil jeg tro dere kan finne fram til enkle kjøreregler, men du bestemmer til sist. Barna skal tas med, men ikke avgjøre. Jeg skal avslutte nå, dette ble teoretisk siden mine fremdeles er små. Håper andre kan svarer deg bedre og med praktisk erfaring!
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Førstvil jeg si, du SER problemet å det er et steg i riktig rettning. Ellers har jeg ikke så masse å komme med. ettersom mine barne er 6 og 2,5 år gamle. Men min eldste hadde noen slike nykker, ville ikke høre etter. å var frekk og spydig til andre. Men vet du det ble mye bedre når vi tilfeldigvis så super nanny og der var d en gutt som var helt håpløs. Da så han på meg å sa slik skal ikke jeg bli nei mamma. Etter det har han ikke svart og vært spydig til andre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå