Gå til innhold

Spent på hvor mye et bryllup vil koste! (samme som bryllupsdebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat forlovet oss og har ikke akkurat bestemt noen dato.

Vi er unge og har absolutt ingen peil på hva et bryllup koster..

Hva er deres erfaringer her?

P.S funnet kjole så den summen er utenfor:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvordan dere skal gjøre det.

Leie lokale? resturant, Hotell. Antall gjester osv.

Noen bruker 20 000 og får et fint, lite intimt bryllup, eller så inviterer de til speiselag og utradisjonell fest, andre bruker flere hundre tusen og leier et hotell/resturant osv. Normalen bruker vel mellom 50-100 000 vil jeg tro.

Skrevet

Vi brukte ca 65.000kr, dette var alt inkludert.

Vi hadde 80 gjester som fikk dinner/tapas og all drikke de kunne ønske;) Servitørene var gratis(venner av mamma samt noen fra BiM:), lokalet 4000kr. Maten kom på 20.000. Alkoholen var fra Sverige (sparte syyykt mye på det) Fotograf gratis(kompis) Brudebuketten lagde jeg selv, også til 3 brudepiker. Bordekorasjon lagde jeg selv og kjøpte ting fra ebay.

Vi hadde ett sykt gøy bryllup med alle vi var glad i. Syns det er et must med gratis drikke, så derfor valgte vi å ha det i eget lokale, altså ikke på hotell/restaurant. Det hadde vi ikke hatt råd til. Jeg gjorde masse research og planla godt, derfor greide vi å holde budsjettet nede i forhold til størrelsen på festen. Søsteren min hadde lignende bryllup, men med servitører og de måtte kjøpe alkoholen fra stedet, de endte opp med 120.000kr.

Skrevet

Takk for svar:) har et lite innblikk nå ja.. normalt å ta opp litt lån eller spare en stund skjønner jeg.

Alkohol fra Sverige gjør moren og stefaren min for hans 50 års slag så det er en super idè ja:) fotograf er onkelen min, en annen i familien er blomsteroppsetter eller hva det heter og servitører blir heller ikke noe problem her:) Har mange i familien som er glade i å lage mat og som unge føler vi ikke akkurat at folket krever det store måltidet så tenkte med hjelp å lage maten selv:) Utrolig hvor mye man kan gjøre med hjelp ja:)

Skrevet

Jeg laget maten selv til mini sin dåp, og kommer aldri i livet til å gjøre det igjen...! Dette var koldtbordæ/tapas til 30 mennesker, så jeg trodde det skulle være grei skuring. Men tro meg - maten er verdt å betale noen andre for å lage! I hvert fall er det min mening. :)

Skrevet

"koldtbordæ" - hvor i alle dager kom den æ'en fra...?

Skrevet

Vi fikk masse hjelp av svigers og mine foreldre men vi satte opp budsjett og så delte vi opp bryllupet så vi hadde middags gjester og kaffe gjester.

Lokale: 3500,-

Alkohol: fri bar og kjøpte mye på taxfri og i svergie

Mat: stefaren min lagde så vi var ca 40 til middag og er ikke sikker på hvor mye han la i det

Servering: venner av svigers og mine foreldre

Bordekrasjoer: Venninne av mamma lagde

Lyse staker kjøpte vi på nille

Men vi satt 40 000 til festen da skulle det holde til alt. Dvs alt som trengtes til festen og middag. Det budsjette sprakk med ca 5000 kr...

Og så kom kjole, sminke, tilbehør og håroppsett til meg, dress til brudgom, til min sønn, brudebukket og alle blomstene som mennene trengte og til brudepiker Og det kom på ca 10000 til sammen! og det betalte vi selv. men tilsammen ca 50 -60 tusen og vi hadde det kjempe flott. Fikk venner og familie til å bake kake.

Skrevet

Hehe ok:P nei hadde ikke planer om å lage alt selv.. Har en oppegående mormor som ofte ber inn til middagsselskap og lager da mat til 20 stk hver gang:) så har jeg ei ste svigermor som har dreve med catering og ei svigerinne som er gourmet kokk:)

Skrevet

Høres ganske greit ut dette:D

Skrevet

Ca 50 000,- kom vårt på inkl. klærne.

Skrevet

HI, du bør sette opp ett skjema med forventede utgifter og etterhver plotte inn hva dere har betalt etterhvert.

Men hvis du greier å få gratis/billige tjenester der du kan og som sagt, kjøpe alkoholen i Sverige så kan du komme langt.

Vi greide å holde oss til 65.000kr og dette var inkludert klær. Vi fant en kjempefin dress til kun 1500kr og kjolen min var kun 2700kr ny! Men nøkkelpunktet er PLANLEGGING!

Sminken og hår kan fort bli dyrt, jeg hadde heldigvis gratis stylist. Men slike ting også kan fort bli mye penger.... Gå på bryllupsblogger, spesiellt amerikanske, se på de forskjellige inspirations boards som blir lagt ut, mange ideer å ta av. Kopier, gjør det til ditt eget, sy feks løpere og lag bordkort/menyene selv. Jeg prutet faktisk på enkelte ting, og fikk ja. Greide å få 20% på lokalet, 10% på maten. Med enkle grep kan man gjøre ting veldig flott, unikt og rimelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...