elin andersen Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Hei! Jeg har noen spm anng. voksipose,dunpose og alle disse posene. Vi venter vårt første barn i desember og lurer veldig på hvilken pose jeg bør velge evt merke? Har null peiling på dette. Håper på svar!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Leste en test i magasinet gravid at merket Voksi var det merket som kom best ut. Det er en voksipose laget av dun og ull. Vi har nettopp handlet den voksiposen (Voksi urban) og den virker kjempedeilig.
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 jeg holder meg til lammeskinnspose.
x-pat Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Jeg jobber med barneutstyr og anbefaler begge deler i ett, voksi urban, ull som isolerer i bunn og dun i lokket. Dun regulerer tempraturen og er lett og mykt... Den skal jeg ha både til 2 årigen når han sover i bhgen og til lille som kommer i oktober!!!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Hadde Odenwalder dunpose til jenta mi i vinter. Den har også ull på undersiden og dun over. Er veldig god og varm med en veldig praktisk glidelås foran. Den har antiskli underlag og et koselig bamse teddyfor på innsiden. Den passer til barna opptill de er ca 3 år fordi den er ganske lang. Brettet fotenden inn og under føttene nå i vinter, siden det var litt å gå på ennå. Er i prinsippet ganske lik den Voksi Urban. Kan se på den her; http://barnashus.no/nettbutikk/detaljer/ut-pa-tur/vognposer/odenwalder-dunpose.html
Millsie Skrevet 28. juli 2009 #6 Skrevet 28. juli 2009 Hei - vi brukte skinnpose, som i følge Fru Lyng er det som holder varmen desidert best. Denne kunne han bruke frem til han var omtrent 2 år (da begynte den å bli litt kort over brystet). Da skiftet vi til Voksi-pose, som igjen i følge Fru Lyng, var det som fungerer nest best (den er fylt med avklippet ull). Har vært veldig fornøyd med den posen, men er glad jeg startet med skinnpose, for Voksiposen er rimelig stor og uregjerlig. På fru Lyng mente de at dunposene er "grei nok", men at det ikke er dem de anbefaler for unger som sover ute for eksempel. I barnehagen vår sover ungene ute vinteren i gjennom. Lykke til med ditt første barn!
You can call me Dårris Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 Vi har ikke brukt pose før småen begynte å sove i barnehagen, da var han to år, og sov i en Voksi. Jeg kunne ikke tenke meg å bruke Voksipose til en nyfødt, da den er fryktelig stor. Kommer nok til å kjøpe en lammeskinnspose til baby iom at det vanligvis er forferdelig kaldt her i februar. Når Babyen blir større får den heller arve Voksien etter storebror.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 28. juli 2009 #8 Skrevet 28. juli 2009 Jeg sverger også til lammeskinnspose. Den er så utrolig myk og deilig å legge dem ned i, og blir ikke så kald som dunposene hvis der har ligget ute litt i vogna. Men hver sin smak :-)
X10ne Skrevet 29. juli 2009 #9 Skrevet 29. juli 2009 Jeg har arvet en lammeskinnspose og vil gjerne bruke den. Men den virker så åpen øverst. Blir det ikke litt trekkfullt? Alle dunposene har jo gjerne en eller annen form for snøring øverst.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 29. juli 2009 #10 Skrevet 29. juli 2009 Jeg syns ikke det. Kler på lue og jakke, og når de da ligger nedi posen med hetta opp er det kanskje lunt inni der. Hvis det blåser eller er utrygt for dårlig vær har jeg på sånn trekk oppå vogna, og ev regntrekk. De har aldri blitt kalde. Dessuten ville jeg vært mer skeptisk til å snøre så det er en liten åpning i posen til en liten en. De sover jo så urolig, så jeg hadde vært redd de surret seg fast inni der. Men har hørt flere som sier det samme som deg. Jeg tror du blir fornøyd med lammeskinnsposen jeg, barnevogner er veldig lune å sove i :-)
Januar-tvillinger<3 Skrevet 29. juli 2009 #11 Skrevet 29. juli 2009 Jeg jobber på småbarnsavdeling i bhg, og der ser jeg mye forskjellig... Selv har jeg brukt den vanlige Voksi posen fra min gutt var nyfødt, og vært kjempefornøyd med den, men om man ønsker en litt mindre "klumpete" pose, anbefaler jeg den nye typen Voksi, med ull i bunnen, og dun i overposen... den er det flere som har i bhg der jeg jobber, og den passer i alle typer vogner, den er myk og deilig, den blir fort varm (om den har stått ute i vogna), den er såpas stor at du kan bruke den til barnet sikkert er 3 år, avhengi av hvor store de er da... Lammeskinnsposene er også helt utrolig... de er veldig deilige, blir fort varme, og de nye typene er ikke like "åpene" oppe, som de som var før... Uansett hvordan type pose du bestemmer deg for, er jeg ganske sikker på at du blir fornøyd... ..men jeg anbefaler deg ikke å kjøpe hel dunpose, eller thermopose... Lykke til..
Guttemamma x 3 Skrevet 29. juli 2009 #12 Skrevet 29. juli 2009 Til Storebror lånte vi en voksi (klassisk). Likte den ikke til baby ihvertfall, det ble alt for mange lag oppå hverandre og han "kom helt bort" nedi vogna. Det er mulig jeg ville ha likt den til en 1-2 åring. Etterhvert kjøpte vi derfor en lammeskinnspose. Hadde ikke noe problem med at den ikke kunne snøres igjen øverst, men vi brukte den i teutonia-vogn med stor og dyp kalesj. Mulig det kan bli litt åpent i en sportsvogn av OTH-typen. Nå kommer vi helt sikkert til å bruke lammeskinnsposen denne gangen også, men hvis jeg skulle kjøpe ny hadde jeg kanskje valgt en av vognposene med lammeskinn + dun.
Gjest lillemamsi Skrevet 30. juli 2009 #13 Skrevet 30. juli 2009 Vi skal kjøp voksi urban. Kjekkt med ull OG dun Og ikke minst det at man bygger på lengden etter hvert.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 30. juli 2009 #14 Skrevet 30. juli 2009 Jeg hadde en helt vanlig dunpose.. ikke noe kjent merke.. men jenta var varm og god hele vinteren.. :-)
AngryBird Skrevet 31. juli 2009 #15 Skrevet 31. juli 2009 Jeg skal bruke en 50 år gammel lammeskinnspose:) Den ble laget til svigermor og har blitt brukt av mange unger de siste 50 åra. Samboeren min har sovet masse i den han:) Den har blitt sendt til rens mellom hvert barn og er i utrolig god stand:)
Sistah*G07*J09* Skrevet 1. august 2009 #16 Skrevet 1. august 2009 voksi urban kan anbefale den på det varmeste, super pose til en ok pris Har hatt den ett år nå til mini, og er stor fornøyd. Underlaget er av ull og overlaget av dun. Det eneste minuset med posen er at visst vogna står ute med posen i, så kan posen være litt kald å legge ungen rett ned i. men det ordner man lett med å ta vogna inn i gangen e.l. en halvtime før ungen skal sove
The Bad Gal Skrevet 1. august 2009 #17 Skrevet 1. august 2009 Til jenta vår, som var født i slutten av november da det var kjempekaldt, brukte vi lammeskinnsposen som både jeg og lillesøstra mi brukte da vi var små. (fikk den renset, og den ble kjempefin) Den har skikkelig tykk, grov ull og er kjempevarm, så tenkte bruke den til neste også, siden det blir et januarbarn. Kunne fint kjøpt ny til begge barna, men den posen er så god, så er redd je ikke finner noe bedre uansett:-) Har dyp, stor vogn(emmaljunga edge duo), så hun lå kjempevarmt og godt nede i vogn og pose, selv om det ikke er sånn lukking/snøring øverst på skinnposen. Hadde aldri mye klær på henne heller, kun body, joggebukse el. stilongs, tynn ulllue og votter. Var alltid barbeint, hun er så varm av seg og posen er kjempevarm, er strålende fornøyd! Kan virkelig anbefale skinnpose!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå