Gå til innhold

Ullundertøy..

Lillegutt fikk lillesøster :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i oktober og trenger vel da endel ullundertøy.. Hvor stor forskjell er det egentlig på de dyre typene og de rimeligere som man får f.eks på HM? Blir jo fort veldig dyrt når man må gi 200 kr for en body..

Hvilket merke anbefaler du og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det er stor forskjell på feks h&m og devold. men på cubus ha de peanuts tror jeg det heter:) det er iallefall veldig bra :) til en grei pris (ca 100-130) :) devold er kjempebra også! men til en liten ville jeg gått for cubus.

Skrevet

bruker janus og sparkjøp.

Sparkjøp er billigere, og av like god kvalitet.. (bare man ikke oker dem og tørker dem i trommel som bf har en tendens til..)

Skrevet

Vi har likt Janus(kjøpt på OBS ca.130 kr) og Tom og Trine(kjøpt på sparkjøp ca. 90 kr).

Skrevet

Styr unna H&M - jeg var i alle fall ikke fornøyd med kvaliteten på deres ulltøy. Det ble hull i det veldig fort.

Janus er både billig og bra. Joha trenger ikke koste all verden, og Peanuts (Cubus) er ok. Vi har arvet endel ulltøy, og jeg ser at Sparkjøps ulltøy har holdt seg veldig godt, tross (mistenker jeg) mye bruk og vask!

Jeg fant også en nettbutikk med billige ull/silkebodyer, men husker selvsagt ikke hvilken akkurat nå... :(

Skrevet

Hadde ventet litt jeg da. Har 4 barn, og 2 av de har ikke kunne bruke ull. Går jo ann å kjøpe etter fødselen også.

Skrevet

www.smabarna.no - det var linken. Merket heter Safa. Jeg har ikke brukt det selv enda, men førsteinntrykket av "prøvebodyen" jeg kjøpte var veldig bra. Veldig store i størrelsen, da! Har ikke fått brukt den enda pga det. :)

Skrevet

Takk for alle svar.

Mener "alle" at det er nødvendig med ull, eller fungerer det bra med bomull også? Gutten min ble født i mai og da vinteren kom brukte vi kun ullundertøy hvis det var skikkelig kaldt og vi skulle være ute en stund eller når han sov ute i kuldegrader. Fikk liksom ikke noe skikkelig erfaring med fordelene med ull fremfor bomull innerst.

Han er varm av seg og ble aldri kald.

Vet jo at noen sverger til ull hele året, men jeg er ikke så vant med å bruke det. Strikker litt ullbukser og gensere til å ha utenpå, men bør jeg også bruke ull innerst når vi skal ut?

Hehe, jeg virker sikkert helt teit, men har jo kun erfaring med vårbaby :)

Skrevet

Ikke gå i fellen å kjøp ull med bomull innerst. Hele poenget med ull forsvinner, uansett hva noen her inne påstår.

Tom og Trine på Sparkjøp er utmerket til litt eldre barn, men litt hardt til nyfødt. HM er helt greit, men SK og flere andre steder er like billige. Janus på OBS har vi god erfaring med. Devold er kjempe fint, men det trengst mer når barnet er eldre og om barnet har ømfintlig hud.

Vi har en del bodyer fra Nøstebarn, arvet fra de to eldste, og de holder godt stand om de blir behandlet riktig. En lufter de over natten og en trenger ikke mange, men en må behandle tøyet etter reglene.

Ullundertøyet kommer for fullt nå i august. I små str. finner du fortsatt ull til halv pris.

Skrevet

jag brukte ikke ull til min jenta som var fødd i oktober, synes ikke det er nødvendigt når de uansett ligger godt nedbeddade i sin vågn når de er ute. Men det kommer kansje an på hvor i landet du bor... Jag menar att bommul fungerer like bra hvis det ikke er VELDI kallt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...