Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Sitter her med inkasso på inkasso.. 3 ubetalte husleier 3 ubetalte strømregniger (utrolig at de ikke har vært og sperret av strømmen for leeeeenge siden)! Tlf.min er sperret.. Og en laaaang lang lang rekke til !!!!! Hva i helvete skal jeg gjøre ??? Hvem skal jeg ringe ??? Sitter meg rett og slett ned og begynner og hylgrine no ! Fanen dette suger !
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Få deg en time på NAV sosial. Der har de i tillegg økonomer som kan hjelpe deg.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Hvorfor lar du det gå så langt? Det er helt utrolig at noen lar det skure og gå, mens de driter i å betale regningene sine.Tilpass for deg at du sliter nå! Du får gjøre som andre må: ikke leve over evne! Slutt å gå på byen, handle klær og gå til frisøren. Du må da skjønne at du må prioritere å betale hus strøm og mat, før noe annet!
Gjest Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Men internettet har huska å betale?? Tror dette er et tulle innlegg... ingen er vel så blåste i toppen at de ikke btaler på lange tider...og det du sier med at strømmen ikke er tatt røper deg...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Dette er helt seriøst ikke et tulleinnlegg !!!! Fatter ikke hvordan jeg har klart og latt det gå så langt,men har bare lugge regningene ned i en skuff,uten og i det hele tatt åpne de ! Har rett og slett ingen kontroll når det kommer til penger i det hele tatt ! ÅÅÅÅÅ..jeg er såååå jææævla dum og roter det så jæævlig til for meg selv !!!!! Fikk mail fra huseier i dag.. Hva i helevete dette var for noe,og jeg hadde bare og ordne opp med en gang! Og internett går heldigvis på naboen,ellers hadde jeg vært uten det og! Men får bare takke for svar til nr.1 og ta meg en tur på nav i morgen,og rett og slett høre med de hva i alle dager jeg skal gjøre.. uff
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Hei, hvor mye penger har du igjen denne måneden og når får du neste lønn? Skriv mail huseieren eller snakk med han at duhar hatt d litt tøft økonomisk og at du skal betale så fort det kommer inn penger, men at du ikke klarer å betale for 3 md... Så betal en husleie og betal så mange regninger du klarer. Ikke bruk penger på noe annet enn mat og regninger på neste md lønn. Helt seriøst, da kommer du ut av det... Men klart hvis du vil shoppe og slikt blir det nok tøft framover. Men som tidligere nevnt ta en tur til nav og se om de kan hjelpe deg. Dessuten ville jeg kanskje lånt noe penger av foreldrene hvis det var skikkelig krise også betalt de så fort som mulig etterpå.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #7 Skrevet 27. juli 2009 Oi oi oi... Alt må betales for en dag, og ser du ikke er den eneste som blir fristet til å tro at å utsette ting den ene mnd ikke gjør noe... Så kommer det kanskje en ekstra regning mnd etter og da begynner helvete... lykke til! Tar tid å rydde opp i slike økonomiske problemer... Du kommer til å omtrent sutte på fingrene mens du betaler ned det du skylder, og da tenker jeg du aldri havner i en slik situasjon igjen, får vi håpe.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #8 Skrevet 27. juli 2009 jeg hadde samme problemet. man kan bare si at jeg var uansvarlig. strømmen tok de også hehe da var det bare å samle alt jeg hadde av inkasso+ andre regninger. prioritere strøm og leie. så ringte jeg og snakket med de andre og ordnet en betalingsplan. jeg betalte regningene før de hadde forfall med engang jeg fikk penger på konto, så slapp jeg å bruke de og ikke ha penger ved forfall. hvis jeg for eksempel hadde 3000 igjen på konto og en regning på 3000, betalte jeg 2000 av regningen og lot 1000 stå igjen for mat som var minimum. istedetfor å la være å betale noe fordi det ikke var nok til hele regningen. så når neste mnd kom var det bare 1000 igjen av den regningen. hehe ble litt vanskelig men håper du skjønte det. lev på kneipbrød og smør noen mnd om du må og betal heller inkasso kravene ellers blir det ille.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #9 Skrevet 27. juli 2009 For det første: stakkars huseier! Tenk å sitte der uten å ha fått betalt i 3 mnd, endel folk er faktisk avhenging av leieinntekter for å få ting til å gå rundt selv. Skikkelig egoistisk av deg å bare drite i det. Har du ikke jobb siden du ikke betaler? Hvis NAV hjelper deg er de stokk dumme, en ting er folk som ikke tjener nok til å greie seg, en annen ting er å få hjelp fordi man bare ikke GIDDER å betale. DET er dårlig gjort, og du tar penger og NAVs tid fra andre som faktisk sliter... Tenk litt på det at når du ikke betaler går det ut over andre. Håper nesten de kutter strømmen så du lærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå