Gå til innhold

Jeg er helt på randen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er virkelig helt på randen, føler at jeg går med tårer i øynene hele tiden. Har ferie på fjerde uka nå, og jeg er helt utslitt. Vi var konstant på farten i 3 uker, og nå er jeg hjemme med begge mens mannen har begynt å jobbe igjen. Det går ganske bra med fireåringen, han leker greit - i hvert fall innimellom. Men sjuåringen - hun vil være sammen med meg hele tida, vil sitte på fanget, i armen, vil at vi skal tegne sammen, perle sammen, spille dataspill sammen... Tidligere i dag fikk hun helt anfall og kasta masse ting utover på rommet sitt fordi jeg var opptatt med å hjelpe lillebror en liten stund... Når jge sier at jeg må få være litt alene, jeg får jo omtrent ikke puste, gråter hun og sier at jeg ikke er glad i henne... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre !!!! Og, hun er ikke spesilt daltete til vanlig, i det øyeblikket det er andre barn på hennes alder i nærheten, er jeg glemt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke du invitere ei venninne på besøk? Noenganger er det lettere med flere barn i huset :-) Lykke til.

Skrevet

Jo, jeg skal forsøke det. De fleste her er på ferie ennå, men jeg skal sende noen SMS-er og se om jeg får ordna noe! Takk for svar!

Skrevet

Jeg vet så godt hvordan du har det. Jeg var alene i 3 uker sommeren 2007 da jentene mine var 6 og 7år og jeg var ganske "fødeklar" i tillegg. Jeg var på gråten heletiden, jentene var litt for små til å skjønne at mamma trengte litt "alene" tid. Snart er det BH og skolestart....skal bli litt deilig må jeg innrømme, he he!

Skrevet

Er du vanligvis i jobb og er nå på 4 uke i ferien, eller er du vanligvis hjemme med barna og nå hjemme med de 24/7 den siste uken???

Er du vanligvis i jobb synes jenten din vel at det bare er utrolig stas og få ha mamma hele tiden. At du er glemt når andre barn er tilstede er vel vanelig. Da hadde jeg vel bare holdt unga rett i munnen, og gjort det beste ut av uken for 7 åringen sin skyld. En uke kan man vel tåle.

Er du vanligvis hjemme med småtten og i tillegg den som er henter og bringer7 åringen på skole/SFO osv, kan jeg veldig godt forstå at en hel uke i tillegg blir litt vel mye og være rundt barna hele tiden. Slik har min sommer også vært. Er ellers hjemmeværende med en 1 åring og henter/bringer de 2 eldste etter korte bhg dager. Min 'ferie' har i sommer bestått av 3 uker hjemme med 3 barn under 6 år mens mannen jobber!!!

Skrevet

skjønner deg. er hjemme med mine 2, ei på 6 uker og en på snart 3 år. hjemme alne på 3 uka... mannen har ikke feri nå.

*Kjenner jeg er helt ødelagt.. migrene så det holder i dag...

håper det ordner seg for deg...

Skrevet

Føler med deg.

Har nå vært hjemme med mine gutter på 2,5 år og 4,5 år alene hele dagen på tredje uken. Det pissregner hele tiden, og de krangler og maser konstant :-/

Vet ikke om dette kan defineres som ferie :-P

Skrevet

Isteden for å si at du trenger tid alene, som hun sikkert tar som en avvisning, så vær litt strategisk. Sett henne i gang med ting som gir deg litt pusterom, og som gjør henne litt stolt.

Start f. eks i kveld og si at du og hun skal planlegge noe hemmelig til i morgen. La henne bestemme hva som skal være til middag, og som hun kan lage (nesten) selv, så kan dere overraske pappa. Hjelp henne med handleliste, la henne gå i butikken alene, la henne bake en kake, kjøpe servietter, dekke bord osv.

Hold fokuset på at hun er flink og at det er sååå kjekt med ei stor jente som kan bake/ lage mat/ luke bed/ hvasomhelst. Back henne opp til å klare deler av dette alene, og si at hun kan spørre deg om hun lurer på noe.

Dette har funket som en drøm på mine i den alderen der, og ikke glem å skryte uhemmet av maten!

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, det er utrolig koselig med barn, men noen ganger blir en rett og slett veldig sliten...

Jeg har vært alene med mine fire (8 år, 5 år, 2 år og minste på 5mnd) i to uker denne sommeren mens mannen har jobbet, og lunta blir kortere og kortere for hver dag ja ;)

Mine har i tillegg vært syke på omgang med feber, magevondt og forkjølelse, nå er det minste på 5 mnd som er syk. Hoster hele natta, snørrer og kaver, var hos legen i dag og det surkler i den ene lungen med crp'en er normal så det er bare virus. Men jeg har jo sovet i snitt 4 timer om natta siste uka og er alene hele dagen, jada, man blir sliten av og til..

Gleder meg til hverdagen er tilbake jeg også.

Skrevet

Jeg har vært hjemme i 4 mnd alene med ungene, eldste har hatt bhg noen timer på dagtid, men minsta har vært hjemme, fra hu var 4-8mnd var mannen borte på jobbing...

Så i sommer har jeg hatt 14 dager med begge alene, dag/natt/helg så kom sambo ned og starta firma så han ser jeg som oftest etter at barna sover... så kan vel nesten si jeg er alene 100% de to ukene som har vært etter at sambo kom hjem igjen...

Ungene er nå straks 3 og 9mnd.

Men for å være ærlig så er ikke jeg helt utslitt og ødelagt. Men vi har nå vært ut til tross for regn.. Eldste blir jo helt spinnvill om han ikke får lekt litt, minsta sover da best i vogna så det er greit :)

Skrevet

Jeg tror rett og slett at jeg ikke egner med spesielt godt som mor. Jeg har aldri hatt behov for å ha noen på fanget når jeg leser morgenavisene, for å si det sånn... Stakkars barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...